می خواهید وزن کم کنید؟پس این مقاله را حتما بخوانید

آمار جهانی در مورد چاقی :

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی ( WHO) ، در سال ۲۰۱۶ ، یک میلیارد و نهصد میلیون فرد بالغ در سراسر جهان دارای اضافه وزن بودند که از این بین ۳۴۰ میلیون نفر کودکان بین سنین۵ تا ۱۹ساله هستند.

اما چرا روز به روز ، با پیشرفت تکنولوژی و علم ، به جای حرکت به سوی جوامعی سالم تر ، هرروز بیماری ها و چاقی افزایش می یابد؟

خیلی از ما شینده ایم که در زمانهای قدیم به دلیل نبود موبایل و تبلت ، افراد برای گذراندن وقت شان ، مجبور بودند کارهای فیزیکی انجام دهند یا اینکه برای رسیدن به مقصد ، مسافت طولانی پیاده روی کنند.امروزه با پیشرفت تکنولوژی  زمان زیادی راباموبایل هایمان می گذرانیم، یا برای تردد داخل شهر ، تقریبا همه خودروی شخصی داریم و خیلی کم فعالیت بدنی  انجام می دهیم. به اضافه انواع و اقسام غذاهای خوشمزه و فست فودهای جذاب تولید می شوند که مقاومت در برابر نخوردن آنها کار دشواری است ! به عنوان فردی که در عرض ۵ ماه ، 20 کیلو کاهش وزن داشتم میخواهم راهکارهای ساده و کاربردی برای کاهش وزن دراختیارتان قرار دهم.

تا آخر مقاله همراهی بفرمایید :

خب از کجا شروع کنیم ؟

قرص های لاغری؟

فراموششان کنید . این قرصها به جز سود تجاری ای که برای صاحبان سرمایه دارند ، نه تنها هیچ سودی برای شما نخواهند داشت، بلکه شامل عوارضی هستند که سلامتی شما را به خطر می اندازند ، پس بیخیالشان باشید.

  • حتما حتما صبحانه بخورید .حذف کردن صبحانه نه تنها باعث کاهش وزن نمی شود، بلکه به علت اینکه مدت زمان زیادی معده تان خالی می ماند تا وعهده ناهار ، در نتیجه بیشتر ناهار می خورید.بهتر است وعده صبحانه تان هرروز متنوع باشد، رژیم غذایی یکنواخت شما را تا آخر مسیر یاری نمی کند و بعد از مدتی خسته کننده می شود.فقط کافی است که کره، مربا، خامه و نان اضافی نخورید.
  • برای فاصله بین صبحانه تا نهار ترجیحا یک عدد میوه به انتخابتان میل کنید.

کلید موفقیت در رژیم غذایی :

آزادید که هرچیزی که دوست دارید میل کنید ولی به یک شرط ! اینکه اندازه غذایتان نسبت به روزهای قبل از رژیم نصف شود. طوری از سر میز غذا بلند شوید که اگر رژیم نبودید میل داشتید یک بشقاب دیگر هم بخورید، یعنی با حالت نیمه سیری سفره را ترک کنید.

سعی کنید حین غذا خوردن آب ننوشید تا چربی های غذا مستقیما به چربی تبدیل نشوند. اگر خیلی زیاد احساس گرسنگی داشتید، دولیوان آب پشت سر هم بنوشید، 2 عدد خرمای خشک یا یک عدد میوه شیرین میل کنید و مهمترین کار اینکه اصلا به این موضوع فکر نکنید که رژیم گرفته اید و قرار هست که از این به بعد کم غذا بخورید و مظلوم واقع شوید ! به هر نحوی که شده سرتان را گرم کنید.برای وعده شام بهتر است نان و برنج را حذف کرده و در عوض سالاد و غذاهای سبک بدون نان میل کنید. آنقدر سالاد بخورید تا معده تان تقریبا پر شده وبرای غذای اصلی تقریبا بی میل شوید .

میوه هایی که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند؟

گریپ فروت ( چربی سوز فوف العاده ) ، لیمو ترش ( آنتی اکسیدان قوی)، کاهو وخیار به خاطر داشتن کالری بسیار پایین، 100 گرم خیار 12 کالری دارد یعنی تقریبا صفر، در عوض احساس سیری در شما ایجاد می کند  و بخاطر داشتن ویتامین kکه همان ویتامین مورد نیاز برای استخوان سازی است، بسیار مفید می باشد. گوجه فرنگی هم به اندازه لیمو ترش منبع آنتی اکسیدان است، یک عدد گوجه فرنگی 25 کالری دارد این سبزی سرشار از فیبر و آب است و برای کنترل اشتها فوق العاده عمل می کند.برای وعه صبحانه اگر یک عدد موز میل کنید ، هم از لحاظ ویتامین تامین شده اید، هم انرژی و هم قند.پس سعی کنید شبها موز نخورید.7 عدد بادام خام بخورید تا از شر چربی های دور شکم خلاص شوید .

افزایش سوخت و ساز بدن :

برای افزایش سوخت و ساز بدن همچنین می توانید یک قاشق دارچین را به یک لیوان شیراضافه کنید و میل کنید، دارچین به طور معجزه آسایی سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.همچنین می توانید به غذاهایتان فلفل سیاه اضافه کنید این کار نیز باعث افزایش متابولیسم می شود.خیلی از افراد بر این باورند که رفتن به باشگاه ورزشی معجزه خواهد کرد ، بله می کند به شرطی که مداوم باشد ، از نظر من بهترین ورزش برای کاهش وزن پیاده روی است، ولی به طرز صحیح، یعنی پیاده روی ای که باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه کاهش وزن شود.