برای سحری چی نخوریم ؟

در ماه رمضان، به سبب ساعتهای طولانی روزه داری، بایستی مواد غذایی ای مصرف کنیم که هم انرژی کافی در طول روز داشته و هم احساس تشنگی و گرسنگی زیادی نداشته باشیم. وعده ی سحری خیلی مهم می باشد و از این رو باید از مصرف برخی مواد غذایی پرهیز کنیم، مثل شکر، روغن و نمک. زیرا هم باعث تشنگی شده و هم خیلی سریع گرسنه خواهیم شد. در این مقاله بیشتر خواهیم دانست که برای سحری چی نخوریم ؟

چای

تئوفیلین موجود در چای، باعث می شود تا آب مضاعف از بدن از طریق ادرار دفع شود. این امر موجب به هم خوردن تعادل پتاسیم و سدیم موجود در بدن می شود. اگر خیلی چایی دوست دارید، می توانید به مقدار کم و خیلی روشن میل کنید. به گفته ی متخصصین، بهترین جایگزین چای، آب پرتقال می باشد.

 پنیر شور

نمک، میزان آب بدن را به سرعت جذب کرده و در نتیجه باعث تشنگی روزه داران شده و همچنین موجب کند شدن عملکرد غدد بزاق می شود.پس برای سحری از غذاهای کم نمک و بی نمک استفاده نمایید.

مرباجات

مربای زردآلو، توت فرنگی، آلبالو، انجیرو هر مربای دیگری همانطور در سفره های صبحانه، در وعده های سحری نیز جای خود را گرفته اند و به اشتباه تصور می شود که به مدت طولانی تری حس سیر بودن ایجاد می کنند در حالیکه اصلا چنین نیست، شکر موجود در مرباها، به سرعت قند خون را بالا برده و به همین سرعت احساس گرسنگی در روزه داران ایجاد می کند.

سرخ کردنی ها

طبق تحقیقاتی که انجام گرفته است، در صدر غذاهایی که خیلی سریع موجب گرسنگی می شوند، سرخ کردنی ها قرار دارند. غذاهایی که با روغن های ترانس سرخ شده و حاوی کربوهیدرات های زیادی هستند، چنانچه در وعده ی سحری خورده شوند، علاوه بر گرسنگی و تشنگی، موجب افزایش وزن نیز می شود، متخصصان تأکید دارند که برای سحری از این مواد استفاده نشود.