آنتی بیوتیک های طبیعی

در فصل سرما، با افزایش میزان بیماری ها و علی الخصوص امسال که کرونا هم مهمان ماست، بایستی بدن را در مقابل میکروب ها و ویروس ها تقویت کنیم، همان طور که میدانید، بهترین راه، استفاده از مواد غذایی طبیعی می باشد. در این مقاله برخی از آنتی بیوتیک های طبیعی و در عین حال در دسترس و مقرون به صرفه را معرفی می کنیم.

زنجبیل

از دیرباز به سبب خاصیت ضدالتهابی و ضد ویروسی زنجبیل و همچنین رفع نفخ، بهبود گوارش، بازکردن راههای تنفسی و دفع سموم بدن شناخته می شود. این گیاه پرخاصیت را، هم به شکل تازه و رنده شده و هم کوبیده شده در هاون و دم کرده به شکل چای، می توانید مورد استفاده قرار بدید. به علاوه در زمان سرماخوردگی و سرفه، با عسل مخلوط کرده و به اندازه ی  یک قاشق چایخوری میل نمایید.

زردچوبه

یکی دیگر از معجزات طبیعت، زردچوبه است که اکثرا به شکل پودر شده مورد استفاده قرار می گیرد. زردچوبه، خاصیت ضد میکروبی دارد، بنابراین در رفع التهاب، آکنه و عفونت مثانه بسیار مؤثر عمل می کند.از این ماده به عنوان اودیه در غذاها و یا مخلوط یک قاشق مرباخوری زردچوبه داخل یک لیوان شیر گرم، میل نمایید. در داروخانه ها به شکل کپسول نیز موجود می باشد.

سیر

تا اسم آنتی بیوتیک طبیعی میاد، اولین ماده ای که به ذهنمون میرسه، سیر هست، از این گیاه پرخاصیت، هم به شکل خام، هم پخته، هم پودر و به شکل ترشی و خلاصه هر نوعی که فکرش را بکنید مورد استفاده قرار می گیرد.

مصرف سیر برای بهبود و تسکین روماتیسم، برونشیت و دردهای مفاصلی مؤثر است. برای اینکه بهتر و بیشتر از خواص سیر بهره مند شوید، به شکل خام مصرف نمایید.

پیاز

پیاز نیز به دلیل خاصیت ضد میکروبی قوی ای که دارد در فصول سرد سال بیشتر مصرف می شود، حتما دیده اید که زمانی که شخصی سرماخوردگی دارد، برای جلوگیری از سرایت سرماخوردگی، یک عدد پیاز را بریده در اتاق قرار می دهند، زیرا به سرعت میروب ها را به خود جذب می کند.