اسید لاکتیک چیست؟

    اسید لاکتیک

    اسیدلاکتیک چیست؟ نوعی از متابولیک اسید است که بی رنگ بوده و به طور متوسط تمامی بافت های بدن آن را تولید می کنند. کلیه افراد مبتلا به اسید لاکتیک قادر به حذف اسید اضافی بدن نیست. اگر بدن اسید لاکتیک را با سرعت بالایی تولید کند که نتواند آن را دفع کند، مایعات بدن مانند خون دچار ازدیاد اسید لاکتیک می شوند.

    اسید لاکتیک چه زمانی در بدن تولید می شود ؟

    تجمع اسید لاکتیک در بدن موجب عدم تعادل سطح PH شده و آن را از سمت قلیایی به سمت اسیدی هدایت می کند. اسید لاکتیک زمانی در بدن تولید می شود که اکسیژن کافی برای تجزیه گلوکز و گلیکوژن را که فرایند بی هوازی نامیده می شود، نداشته باشد.

    انواع اسید لاکتیک 

    دو نوع اسید لاکتیک وجود دارد: ال لاکتیک و دی لاکتیک. اکثرا اسید لاکتیک اضافی بدن به دلیل ال لاکتیک اضافی تولید می شود. اسید لاکتیک علل بسیاری دارد و اغلب می تواند درمان شود ولی اگر درمان نشود ممکن است برای سلامتی خطرناک باشد.

    علائم وجود اسیدلاکتیک چیست؟

    تنفس میوه ای (زمانی که عمل دم و بازدم انجام می شود بوی میوه به مشامتان می رسد)، گیجی، زردی (زرد شدن سفیدی چشم یا پوست)، مشکلات تنفسی، تنفس کم عمق یا سریع، خستگی شدید، درد یا گرفتگی عضلات، ضعف بدن، اسهال

    علل بروز اسید لاکتیک چیست ؟

    مسمومیت به وسیله مونو اکسید کربن، وبا، مالاریا، بیماری قلبی، عفونت شدید، ایدز، سرطان، سندرم روده تحریک پذیر، مصرف استامینوفن، ورزش یا فعالیت بدنی شدید

    میزان اسید لاکتیک چگونه تشخیص داده می شود؟

    اسید لاکتیک از طریق آزمایش خون ناشتا تشخیص داده می شود. در طول آزمایش ممکن است پزشک از شما بخواهد تا دست خود را مشت نکنید زیرا ممکن اسید لاکتیک به صورت مصنوعی افزایش پیدا کند.

    © کپی رایت - شرکت صنعتی داداش برادر (شونیز)