اهمال کاری، بعدا

بعد از خواندن این مقاله، به افرادی عاری از این حالت روانی تبدیل نخواهید شد، فقط دلیل امروز فردا کردن هایمان، اهمال کاری، بعدا ، حالا بعد انجامش میدم گفتن هایمان را واضح تر خواهید فهمید.هر عملی که انجام می دهید، یک نتیجه و عکس العمل دارد و در واقع تمام کارها ناخودآگاه بخاطر پاداش انجام می گیرد، حالا چه پاداشی، در ادامه خواهید خواند. دلیل اصلی اهمال کاری، فاصله ی زمانی عمل و عکس العمل است. وقتی تشنه هستیم، به محض نوشیدن آب، تشنگی رفع می شود.

فرض کنید در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کرده باشید، بعد از چند روز که باشگاه رفتید، انتظار دارید که تغییری در ظاهر و وزن داشته باشید، حتما بارها دیده اید که، بعضی از افراد، تا چند تا دمبل می زنند، سریع جلوی آینه بازوهایشان را کنترل می کنند، همه این رفتارها به خاطر عمل و عکس العمل است. حتما میدونید که اگه کسی چند روزی باشکاه بره و نتیجه نبینه دیگه عمرا که ادامه بده :)

توصیه : چنانچه می خواهید به طور مستمر ورزش کنید، از ابتدا برای تاریخ مشخصی، وزن هدف در نظر بگیرید. مثلا بعد از 30 روز، 2 کیلو وزن کم خواهم کرد.

چرا به جای برای آزمون فردا آماده شیم، گیم بازی یا اینستا گردی می کنیم؟ زیرا نتیجه عمل و عکس العمل را همان لحظه می بینیم.

چرا وقتی تصمیم داریم که رژیم بگیریم، بیشتر فست فود هوس می کنیم؟ چون نتیجه رژیم گرفتن را شاید چندماه بعد ببینیم، اما لذت خوردن فست فود را همان لحظه درک می کنیم. چطور می توانیم لذت خوردن همبرگر را با چند گرم افزایش وزن مقایسه کنیم؟ :)  شما را نمی دانم ولی من هیچ نظری در مورد اینکه 1000 کالری با بدنم چه می کند را ندارم. :)

توصیه : هنگام شروع برای انجام کاری، انگیزه می خواهید؟ این کار درست مثل این است که در بیابان منتظر آب باشید. برای رسیدن به آب، باید راه بروید.برای داشتن انگیزه هم باید شروع کنید، اول حرکت بعد برکت.

گرم شدن کره ی زمین، چرا انسانها همچین بلای بزرگی را هنوز جدی نگرفته اند؟ چون اگر کاهش استخراج کربن ، کاهش تردد سواری ها، کاهش استفاده از دئودورانت ها صورت گیرد، تا زمانی که نتیجه این کاهش ها هویدا شود، 10-15 سال طول می کشد، پس طبق همان گفته های قبلی، ما دوست داریم خیلی زود نتیجه ببینیم.