این خوراکی ها را باهم نخورید

معمولا خوراکی هایی که طبق سنت های دیرینه سر سفره هایمان قرار می دهیم، در اصل نباید پشت سر هم خورده شوند، زیرا نه تنها سیستم گوارشی را خسته می کنند، بلکه ممکن است کوجب مسمومیت شوند. این خوراکی ها را باهم نخورید :

1.مواد غذایی ای که نباید همراه ماست مصرف شوند:

همانطور که حتما شنیده اید، ماهی همراه با ماست و دوغ موجب مشکل در هضم شده و حتی اگر ماهی تازه نباشد، امکان مسمومیت وجود دارد. از طرف دیگر، ماست را به هیچ عنوان نباید با هیچ مادخ ی خوراکی اسیدی همچون سرکه و غوره خورد، همچنین توضیه می شود که ترب و سبزی نیز همراه با ماست مصرف نشوند.

2.مواد غذایی ای که همراه شیر نباید مصرف شوند

شیر منبع کلسیم، از گروه پروتئین ها است. همراه با سایر پروتئین ها نباید خورده شود، به عنوان مثال: مرغ، ماهی، پنیر، تخم مرغ و ماست. انباشت مقدار زیاد پروتئین در بدن، موجب مسمومیت می شود.، همچنین به گفته ی متخصصان تعذیه شیر و مواد اسیدی همچون سرکه، در یک روز نباید مصرف شوند.

3.خوراکی هایی که نباید با گوشت قرمز مصرف شوند

به هنگام خوردن محصولات گوشتی باید دقت داشته باشید که چه چیزهایی همره آن می خورید. معمولا گوشت را نباید به همراه سیر، سرکه، انار و انگور بهتر است که خورده نشوند.

4.موادی که نباید با پیاز خورده شوند

از دیرباز، پیاز به عنوان آنتی بیوتیکی قوی شناخته شده است و تقریبا در همه ی غذاها به کار برده می شود. ولی مصرف همزمان پیاز و سیر مناسب نبوده و غذاهایی که حاوی سیر هستند، به هیچ عنوان نباید همراه با پیاز مصرف شوند.

5.آنچه که نباید همراه با برنج مصرف شوند

تمام غذاهایی که حاوی برنج هستند، دلمه ها، کته ها. نباید با مواد حاوی سرکه مصرف شوند، مثل ترشی جات و سالادهای حاوی  سرکه.

6.به هنگام مصرف میوه جات، آنچه را که باید دقت کنیم

میوه ها را همراه با مواد غذایی شیرین مصرف نکنید. به عنوان مثال همراه با هندوانه و خربزه، عسل، مربا و شربت به هیچ عنوان نخورید زیرا قند خون را شدیدا تحت تأثیر قرار می دهد. به علاوه، مصرف ماهی به همراه انجیر، به و خربزه موجب قلنج و مشکلات جدی پوستی می شود. همچنین گوجه سبز، شفتالو، آلو و انار نباید باهم مصرف شوند.