برای سحری چی بخوریم؟

ساعتهای طولانی با معده خالی ماندن از هر طرف که نگاه کنیم سخت است ، مواد غذایی ای را که هم از لحاظ ارزش غذایی غنی بوده و هم مدت طولانی تری حالت سیری ایجاد می کند.

1.البته که تخم مرغ

برای سحری چی بخوریم ؟اولین جوابی که معمولا داده می شود ، تخم مرغ است. هم سرشار از پروتئین بوده و هم مدت طولانی سیر نگه می دارد. در عین حال باصرفه و خوشمزه و سریع آماده شدن ترین ماده ی غذایی است . برای جلوگیری از تشنه شدن ، از اضافه کردن ادویه جات مثل فلفل و نمک

و استفاده از روغن زیاد حین پخت تخم مرغ اجتناب کنید.

2.شیر

مثل تخم مرغ ، شیر هم سرشار از پروتئین است علاوه بر این از بابت تأمین آب مورد از دست رفته در طول روز بسیار مؤثر است.

3.دارچین

دارچین مدت زمان بیشتری احساس سیر بودن در فرد ایجاد کرده و نیاز قند بدن را در حد متعادل نگه می دارد همچنین بوی دهان را از بین می برد.

چگونه دارچین مصرف کنیم؟

می توانید داخل یک لیوان آب به اندازه ی دلخواه اضافه کنید ، یا شیر، یا روی خرما یا سیب بپاشید.

4.ماست

زمانی که روزه می گیرید ، مواد ضروری مثل آب ، ویتامین ها و املاح به بدن نمی رسد ، احساس ضعف ، بی حالی ، خستگی و تشنگی و گرسنگی خواهید داشت. ماست از لحاظ دارا بودن املاح مورد نیاز بدن و جلوگیری از احساس تشنگی در طول روز ، ماست گزینه ی بسیار مناسبی است.

برای دریافت بیشتر ویتامین های ماست ، می توانید مقداری جو پرک ، میوه جات و جوانه گندم بریزید تا ارزش غذایی ماست را بالا ببرید.

5.سالاد تهیه شده از سبزیجات و خیار

تخم مرغ را پختیم ، ماست یا شیر را داخل ظرفی ریختیم ، حالا وقتشه که سفره کمی رنگی بشه ، به دلیل اینکه بیشتر بافت خیار از آب تشکیل شده ، خوردن آن می تواند در طول روز احساس تشنگی را دفع کند. نکته ای که باید دقت کنید ، این است که سس سالاد نباید خیلی چرب و شور باشد ، در غیر این صورت در طول روز احساس تشنگی خواهید کرد.

6.بادام خام

بادام خام سرشار از ویتامین ها و املاح است ، به دلیل داشتن چربی های مفید ، مدت زمان طولانی تری حالت سیری در فرد ایجاد می کند ، مجازید که به اندازه ی یک کف دست به هنگام سحری بادام بخورید.

7.جو پرک

جو پرک حاوی پتاسیم ، منیزیم و فولیک اسید می باشد که همه ی این مواد برای بدن مفید هستند ، می توانید جو پرک را با شیر مخلوط کنید یا اینکه داخل ماست بریزید . همچنین می توانید مقداری بادام خام ، دارچین و همچنین میوه هایی با قند کمتر  نیز اضافه نمایید.

8.سیب

اگر خیلی دوست دارید که برای سحری حتما شیرینی جات هم باشد ، به جای شیرینی های شربت دار ، خیلی شیرین ، شکلاتی ، بهتر است که از میوه ها مصرف کنید . در غیر اینصورت احساس تشنگی شدیدی خواهید داشت.

توسط نسیم فرضعلی پور