خوراکی هایی برای افزایش انرژی 

خستگی، بیماری قرن نامیده شده است، به خصوص که با شیوع کرونا افسردگی و خستگی باهم تشدید شدند تا جاییکه بیش از 80 درصد  مردم دنیا، دچار خستگی مزمن و افسردگی هستند. یکی از راحتترین راههای مقابله با این بیماری، افزایش انرژی بدن است. چه خوراکی هایی برای افزایش انرژی مناسب می باشند؟

*تخم مرغ

تخم مرغ، 80 درصد نیاز روزانه پروتئین برای بدن را تأمین می کند، علاوه بر این با افزایش تمرکز، استرس و خستگی را از هم بین می برد.

*موز

موز منبع غنی پتاسیم بوده و موجب تقویت عضلات و استخوان ها می شود. همچنین دردهای مزمن را تسکین داده و موجب افزایش انرژی می شود.

*ماهی

ماهی از بابت دارا بودن امگا 3 بسیار غنی بوده و انرژی مورد نیاز بدن را در یک دفعه تأمین کرده ، همچنین سیستم عصبی و گوارشی را تقویت می کند.

*پرتقال

ویتامین هایی که بدن بیشتر نیاز دارد، ویتامین های D و C می باشند، این ویتامین ها باعث افزایش انرژی، ترمیم و بهبود پوست شده، سیستم عصبی را تقویت کرده و از بیماری های احتمالی که ممکن است در مغز رخ دهد، جلوگیری می کند.

*جو پرک

جو پرک فیبر بالا داشته و از بابت کربوهیدرات بسیار غنی است. چنانچه روزی یک کاسه میل نمایید، موجب تنظیم سیستم گوارشی نیز می شود.

*آب

سعی کنید حتما روزی 2/5 لیتر آب بنوشید، آب باعث تنظیم عملکرد تمام ارگان های بدن می شود.