سرکه سیب باعث لاغری می شود؟ از دیرباز مورد استفاده های گوناگون قرار می گرفت ، ولی امروزه بخاطر تأثیر در لاغری و کاهش وزن بیش از پیش پراهمیت تر شده است.کمک به هضم غذا ، کاهش تب ، بهبود جریان خون ، زیبایی پوست از جمله فواید این ماده می باشند. مهم ترین و تأثیرگذار ترین خاصیت این سرکه، سوزاندن چربی می باشد.

خب آیا واقعا سرکه در کاهش وزن تاثیرگذار است؟ چگونه باید مصرف کنیم؟

این سرکه، محصولی طبیعی است که از تخمیر آب سیب به دست می آید.یکی از ویژگی های سرکه، سیر نگه داشتن طولانی مدت در صورت نوشیدن ناشتا می باشد.این حالت سیر بودن نیز از افت قندخون و نیاز به خوردن هله هوله جلوگیری می کند.

از طرق دیگر خاصیت اسیدی سرکه ی سیب مانع از تجمع چربی در بدن می شود. به خصوص اگر به حالت ناشتا نوشیده شود ، بیشتر چربی سوزی کرده ، متابولیسم را افزایش داده و به دفع مواد سمی بدن کمک می کند. تا جایی که در مصر باستان سرکه ی سیب به عنوان منبعی جهت لاغری مرد استفاده قرار میگرفت ، امروزه در ژاپن طبق مطالعاتی که انجام گرفته است ، کسانی که به طور مستمر از سرکه ی سیب استفاده می کنند ، در مقایسه با کسانی که استفاده نمی کنند ، بیشتر وزن کم کرده اند ، در این آزمایش 3 گروه مورد بررسی قرار گرفتند ، به گروه اول روزی 1 قاشق ، گروه دوم روزی 2 قاشق و گروه سوم آب خالص داده شد ، بعد از 12 هفته گروهی که بیشترین گروهی که بیشترین کاهش وزن را داشت ، گروه دوم بود.

البته که امکان ندارد بدون تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی ، تنها با نوشیدن سرکه ی سیب بتوانید وزن کم کنید.

به منظور کاهش وزن با سرکه چه کاری انجام بدیم؟

هرچقدر هم که سرکه ی سیب ماده ی طبیعی است ، ولی به دلیل خاصیت اسیدی که دارد ، به خصوص کسانی که مشکلات مربوط به معده دارند ، قبل از شروع به مصرف مداوم سرکه ی سیب حتما با پزشک مشورت نمایید.

روش آماده سازی سرکه ی سیب و عسل 

1 قاشق مرباخوری سرکه ی سیب

1 قاشق مرباخوری عسل

1 لیوان آب ولرم

طرز آماده سازی 

تمام مواد را داخل آب بریزید ، تا زمانی که عسل کامل حل شود ، خوب هم بزنید.این مخلوط را هرروز صبح نیم ساعت قبل از صبحانه با معده ی خالی بنوشید.چنانچه مایل باشید ، می توانید قبل از وعده های غذایی نیز 1 لیوان بنوشید ، به شرطی که در طول روز بیشتر از 3 لیوان نباشد.

توسط نسیم فرضعلی پور