شباهت خوراکی ها به ارگان های بدن

طبق تحقیقات فراوانی که انجام شد، حقیقت همه را شگفت زده کرده، در طبیعت برخی از مواد غذایی واقعا شبیه بعضی از اعضای بدن هستند و جالبتر اینکه مصرف همان موادغذایی برای ارگانی که از لحاظ ظاهری شبیه هست، مفید می باشد.به عنوان مثال، برای سلامتی معده، زنجبیل توضیه می شود. خب بریم سراغ شباهت خوراکی ها به ارگان های بدن.

انار

دانه های انار بسیار شبیه به سلول های خونی هستند، در عین حال آنتی اکسیدان هایی قوی بوده که سلول های مضر در جریان خون را کاهش می دهند. همچنین مصرف انار، تعداد سلول های خونی را افزایش داده و برای رفع کم خونی مفید می باشد. به خصوص اگر کمی نمک پاشیده و میل نمایید، برای افراد با علائم فشارخون پایین، موجب متعادل کردن فشار خواهد شد.

کیوی

کیوی خیلی شبیه چشم است. کیوی به سبب داشتن ویتامین E از پیری اطراف چشم و کم بینایی ناشی از پیری جلوگیری کرده، به علاوه به سبب داشتن مواد حلال، مانع ازایجاد آب مروارید شده و ریسک ابتلا به دیدن نقاط زرد را بسیار کاهش می دهد.

زنجبیل

زنجبیل از لحاظ شکل ظاهری، هم شبیه معده بوده و هم شبیه روده است. نفخ بعد از غذاهای چرب و حاوی جوش شیرین و حالت تهوع را از بین می برد.

آووکادو

آووکادو را بخاطر ماندگاری 9 ماهه در شاخه درخت و خاصیت محافظت کنندگی ای که دارد، شبیه رحم انسان می دانند. همچنین آووکادو برای پیشگیری از شایع ترین بیماری زنان- سرطان دهنه رحم – و همچنین متعادل ساختن اختلالات هورمونی بسیار مؤثر است.

گردو

گردو چندصد سال است که چه از لحاظ شیارهای رویی و چه شکل ظاهری به مغز تشبیه می شود که بی ربط هم نیست، گردو فعالیت مغز را بهبود بخشیده و در عین حال از بروز اختلالات روانی تا حد زیادی جلوگیری می کند. مصرف روزانه 4 عدد گردو توصیه می شود، زیرا هم سلامت مغز را حفظ کرده و هم موجب تقویت حافظه می گردد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دوست قلب بوده و به سبب داشتن لیکوپن، آنتی اکسیدان و فیبر بالا، سلامت رگ ها را تضمین کرده و به سبب پاکسازی خون در بدن، رگ های خونی منتهی به قلب را نیز پاک کرده و طبق تحقیقات اخیری که انجام گرفته است، از انسداد عروقی جلوگیری می کند.