شیرین کننده های طبیعی

بیشتر غذاهایی که در طول روز می خوریم، حاوی شکر هستند. شکر سفید برای سلامتی هیچ منفعتی ندارد. البته اکنون دیگر همه تقریبا از این موضوع باخبرهستیم، آیا می دانستید که در طولانی مدت، تأثیرات منفی برجا می گذارد؟ در این مقاله، مواد جایگزین شکر، شیرین کننده های طبیعی را کمی بیشتر و بهتر خواهید شناخت :

نکته : افراد دارای دیابتی، لطفا قبل از مصرف هرکدام از موادی که معرفی می شوند، با پزشکتان مشورت نمایید.

پانلا ( Panela )

شیرین کننده ای که به نام پانلا شناخته شده، در کشور های آمریکای لاتین، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. پانلا تا حدودی خواص عسل را داشته و برای سرماخوردگی، آنفلوانزا، گلودرد بسیار مؤثر می باشد. بر خلاف شکر، پانلا حاوی کلسیم، پتاسیم و مینرال می باشد.

حتما که می دانستید، عسل

عسل علاوه بر خوش طعم کردن غذاها، سالادها و دسرها، خواص درمانی فوق العاده ای نیز دارد. آنتی بیوتیک طبیعی بود، موجب تقویت سیستم ایمنی شده، انرژی زا بوده و مدر است. دقت کنید که منظور از عسل، عسل طبیعی ارگانیک است، نه هر عسلی.

منبع ویتامین و مینرال : شهد شکر

شهد نیشکر از نیشکر به عمل آمده و غلظتی شبیه به عسل دارد، با این تفاوت که نسبت به عسل کمی تلخ تر است و برای رفع کم خونی، خستگی و بی حالی، عالی است.

رسما معجزه ی طبیعی : استیویا

منشأ پیدایش استیویا که نوعی شیرین کننده ی طبیعی است، از پاراگوئه بوده و بعد به سایر کشورها عرضه شده است و به سبب طبیعی بودن این ماده، فواید زیادی هم دارد، متعادل کردن فشار خون و بهبود سیستم گوارشی از جمله این فواید می باشند. استیویا تقریبا هیچ کالری ای نداشته و به همبن علت برای کسانی که رژیم غذایی دارند، کاملا بی خظر است.

شاید نشنیده باشید: شربت آگاوه

خیلی تعجب خواهید کرد ولی شربت آگاوه از نوعی کاکتوس به دست می آید، بافتی شبیه عسل داشته ولی بو و طعم چندان مشخصی ندارد. یکی از مناسب تزین جایگزین ها برای بیماران دیابتی است.

شکر قهوه ای

نمیشه به طور کامل گفت که شکر قهوه ای هیچ ضرری ندارد ولی حاوی پتاسیم، کلسیم، آهن، فسفر، گروه ویتامین ها ی B می باشد. همچنین کالری شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید بسیار کمتر است .