طرز تهیه ی ثعلب خانگی

اگرچه در ایران ثعلب را جزئی از مواد تشکیل دهنده ی بستنی می شناسیم، اینکه بدون وجود ثعلب بستنی غلظت خاص خودش را نخواهد گرفت، در اکثر کشورها، به خصوص به هنگام سرد شدن هوا، نوشیدنی ثعلب بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. به دلیل اینکه گیاهی است که شرایط کشت و برداشت دشواری دارد، اغلب کمی گران است و به همین سبب، اغلب سراغ نوشیدین ثعلب آماده می رویم. مشکلی که وجود دارد، این موضوع است که از محتویات آنچه که می نوشیم در بیرون از خانه آگاه نیستیم و معمولا طعم آنچنان جالبی ندارند. در این مقاله طرز تهیه ی ثعلب خانگی را خواهیم آموخت.

طرز تهیه ی ثعلب خانگی

برای تهیه ی ثعلب واقعی نیاز به پودر ثعلب داریم، این پودر را از عطاری ها و سوپر مارکت ها از قفسه ی ادویه جات می توانید تهیه کنید. 50-100 گرم پودرثعلب نیاز خواهید داشت.

بریم سراغ مراحل تهیه ی ثعلب خانگی

به هنگام تهیه ی ثعلب چنانچه از شیر طبیعی استفاده نمایید ، طعم بهتری خواهد داشت ، برای 500 میلی لیتر شیر، 1 قاشق مرباخوری پودر ثعلب و 1/5 قاشق غذاخوری شکر نیاز دارید، بسته به سلیقه، مقدار شکر را می توانید کم و زیاد نمایید.

شیر را داخل قابلمه ای ریخته و با حرارت ملایم گرم کنید، شکر و ثعلب را داخل کاسه ای باهم مخلوط کنید.

بعد مخلوط شکر و ثعلب را به شیر گرم اضافه کرده و در آن واحد با هم زن دستی، هم بزنید، در این صورت از گره افتادن ثعلب در داخل شیر جلوگیری کرده اید.

روش دیگر

قبل از اینکه شیر را گرم کنید ، مقداری از آن را در ظرف دیگری ریخته و بقیه را گرم کنید، بعد شیر سرد را با ثعلب مخلوط کرده و کاملا همگن نمایید ، سپس این مایع را به شیر گرم اضافه نمایید. در هر دو صورت ، شیر را به طور مداوم هم بزنید.

بسته به سلیقه تان، می توانید چوب دارچین و وانیل هم اضافه نمایید.توجه داشته باشید که به دلیل خالص بودن این نوشیدنی نسبت به آنچه که بیرون از خانه مینوشید، رقیق تر خواهد بود. چنانچه می خواهید غلیظ تر شود، مدت زمابیشتری روی اجاق گاز قرار بدید، بعد از 30-35 دقیقه حباب هایی روی شیر تشکیل می شود که نشان از غلیظ شدن آن است.

خب ثعلب را از روی اجاق برداشته و داخل کاسه ها یا فنجان ها بریزید و با پودر دارچین تزئیین نمایید.

نوش جان :)