فرق ویتامین D2 با ویتامین D3

ویتامین D از جمله ویتامین های محلول در چربی است که به افزایش جذب کلسیم و رشد استخوان و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.پوست، زمانی که در معرض تابش آفتاب قرار بگیرد، این ویتامین را تولید می کند. زمانی که بیشتر اوقات، در محیط های سرپوشیده باشید و یا محل زندگیتان در مناطق کوهستانی باشد، بالطبع کمتر ویتامین D دریافت خواهید کرد، پس باید از مکمل ها کمک بگیرید.مواد غذایی ای که حاوی ویتامین D هستند، روغن ماهی، زرده ی تخم مرغ، کره و جگر ماهی می باشد. اگر تا به حال فرق ویتامین D2 با ویتامین D3 را نمی دانستید، لطفا تا آخر مقاله همراه باشید.

ممکن است تأمین هر روزه ی این ویتامین از طریق غذاها امکان پذیر نباشد، به همین دلیل بیشتر افراد، دچار کمبود ویتامین D هستند. خوشبختانه اکثر کارخانجات تولید مواد غذایی ویتامین D را به شکل اضافی، به محصولات تولیدی خود می افزایند، به خصوص در تولید شیر، کره گیاهی و کورن فلکس های صبحانه، ویتامین D افزوده می شود، مکمل های این ویتامین نیز بسیار موثرند.

برای جلوگیری از کمبود ویتامین دی، اطمینان حاصل کنید که غذاهای غنی از این ویتامین را مصرف می کنید، به اندازه ی کافی زیر نور آفتاب قرار می گیرید و از مکمل ها استفاده می کنید.

از آنجایی که این ویتامین محلول در چربی است، بهتر است که همراه با غذاهای چرب مصرف شده تا سریع جذب شود.

2 نوع ویتامین D موجود است :

D2 (ارگوکلسیفرول)

D3 (کوله کلسیفرول)

ویتامین D3 منشأ حیوانی و D2 منشأ گیاهی دارد.

منابع ویتامین D3 :

ماهی های چرب و روغن ماهی

جگر، زرده ی تخم مرغ، کره، مکمل های غذایی

منابع ویتامین D2 :

قارچ، غذاهای غنی شده، مکمل های غذایی

ادامه دارد …