فواید میوه  های خشک

ویتامین ها و املاح برخی از میوه های خشک بسیار زیاد است. به خصوص سیب، انگور، زردآلو و خرما. خب فواید میوه های خشک چیست؟ این مواد غذایی حاوی فیبر بالا بوده که هم گوارش را تسهیل کرده و هم در کاهش وزن بسیار مؤثر می باشند، به علاوه مدت زمان زیادی سیر نگه می دارند.

سیب خشک

اسهال یکی از بیماری هایی است که در مدت زمان اندک، باعث کمبود آب بدن می شود، در صورتیکه یک کاسه سیب خشک را با ماست مخلوط کرده و میل نمایید، در کمترین زمان سمی که موجب اسهال شده است از بین می رود. به علاوه این مخلوط مدت زمان زیادی شما را سیر نگه می دارد، پس اگر قصد کاهش وزن دارید، مؤثر خواهد بود، به گفته ی متخصصین روزی یک کاسه مصرف نمایید.

کشمش

قوی ترین ماده ی غذایی برای تأمین انرژی یک روز است، به خصوص برای افرادی که بیماری های تنفسی دارند، بسیار کمک کننده می باشد. چنانچه روزی 8 عدد کشمش بخورید، هم فشار خون بالا را متعادل کرده و هم سیستم ایمنی را از وجود باکتری های عامل التهاب ریه حفظ می کند.

خرمای خشک

خرما دارای خاصیت آنتی اکسیدان به مقدار زیاد است، تمام سموم بدن انباشته شده در بدن را در زمان اندکی دفع کرده، از لحاظ ویتامین های B1 و B2 غنی بوده و برای سلامت مغز مفید می باشد.

توت خشک

توت خشک تعداد سلول های هموگلوبین خون را افزایش داده و از کم خونی جلوگیری می کند. روزانه یک کف دست توت خشک بخورید تا انرژی کافی داشته باشید، به علاوه موجب کاهش عفونت معده شده و از بوی دهان جلوگیری می کند.

آلوی خشک

برای جلوگیری از پیری یک ماده ی غذایی فوق العاده است، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا و انواع ویتامین ها موجب بازسازی سلول های بدن شده و سیستم ایمنی را در برابر سرطان تقویت می کند.

زردآلوی خشک ( قیسی)

بالاترین منبع فیبر است. از یبوست جلوگیری کرده و مانع از نفخ می شود، به همین علت سطح استاندارد زندگی را بالابرده و استرس و افسردگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. متخصصان معتقدند زردالوی خشک سرشار از پتاسیم می باشد، روزی 4 عدد میل کمید.

برای سحری میوه ی خشک بخورید چه اتفاقی می افتد؟

یکی از بهترین و سالم ترین روش ها برای روزهای طولانی روزه داری، خوردن میوه های خشک برای سحری است. متخصصان معتقدند که مصرف مواد غذایی حاوی فیبر بالا برای وعده ی سحری بسیار مهم است. میوه های خشک هم حاوی ویتامین ها و هم مواد معدنی بوده و هم در طول روز میزان قند خون را در حد متعادل نگه داشته و سراسر روز احساس خستگی و سردرد نخواهید کرد.