چای دانه ی تف

شاید این روزها نام این چای را کم کم شروع به شنیدن کرده ایم، بیشتر افرادی که به دنبال لاغری هستند، بیشتر با این ماده آشنایی دارند. خب بریم سراغ اینکه کلا چای دانه ی تف چی هست و چه فوایدی دارد؟

دانه ی تف

دلیل شناخته شدن این دانه، استفاده ی ستاره های هالیوودی از این ماده برای لاغری است. دانه تف در اتیوپی تحی شرایط سخت کشت می شود، از لحاظ ارزش غذایی غنی بوده به طوری که نسبت به گندم چه از لحاظ کلسیم و چه پتاسیم، خیلی غنی تر می باشد. همچنین به سبب نداشتن گلوتن، برای رژیم های غذایی لاغری بسیار مفید و مؤثر است. لازم به ذکر است که به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، به دفع سموم بدن کمک می کند.

بریم سراغ چای دانه ی تف

هرچقدر که دانه تف پرخاصیت باشد، چای دانه  تف متأسفانه مضر است، چرا؟ چای های حاضری که به فروش می رسند خالص نیستند و علاوه بر دانه تف، مواد دیگری هم دارند، هر نوع بسته بندی که به نام چای تف وجود دارد، مضر بوده و از یبوست مزمن گرفته تا ایست قلبی ناگهانی و در نهایت مرگ را منجر می شود. به طور خلاصه بگم که بخاطر وزن کم کردن، لطفا سراغ این نوع چای های حاضری نرید.

فواید دانه ی تف

در اینجا منظور خود دانه است نه چای آن:

*این دانه، سیستم گوارشی  را تقویت کرده و موجب تسریع هضم می شود.

* به مقدار زیادی حاوی پروتئین می باشد، برای افرادی که از پروتئین های حیوانی استفاده نمی کنند، جایگزین بسیار مناسبی است.

* موجب ایجاد انرژی شده و در رفع خستگی مؤثر است.

* به سبب افزایش انرژی، متابولیسم را تسریع کرده و در نتیجه موجب کاهش وزن می شود.

* سرشار از کلسیم است، پس در حفظ سلامت استخوان ها نیز مؤثر بوده و به تقویت و استحکام استخوان ها کمک می کند.

* خاصیت آنتی اکسیدانی قوی این دانه ها، بدن را از وجود مواد سمی محافظت می کند.

* به دلیل نداشتن گلوتن، مناسب افرادی است که از رژیم غذایی فاقد گلوتن پیروی می کنند.

نکته ی مهم : 

همان طور که قبلا اشاره شد، از چای حاضری این دانه ها دوری کنید و به طور کلی از هر محصولی که اطلاعی از مواد تشکیل دهنده ی آن ندارید، استفاده ننمایید.