کیک فوق رژیمی

به جرأت می توان گفت که بهترین خوراکی کنار چای، کیک نرم و خوشمزه است. در این مقاله در مورد کیک های کم کالری و مناسب رژیم های غذایی و طرز تهیه ی کیک فوق رژیمی مطالب جالب و مفیدی خواهید خواند.

1 تکه کیک چند کالری دارد؟

البته که از کیکی به کیک دیگر متفاوت است ، کیک هایی که در ادامه طرز تهیه آنها را عنوان کرده ایم، نسبت به کیک های تولد و عروسی پر خامه، کم کالری تر بوده و مناسب برای افراد دارای رژیم های غذایی هستند.

کالری انواع کیک ها :

1 تکه کیک خانگی ساده : 140-180 کالری

1 تکه کیک کاکائویی : حدودا 270 کالری

1 تکه کیک هویج : 400 – 500 کالری

1 تکه کیک لیمویی : 150 کالری

1 تکه کیک خیس : حدودا 570 کالری

کیک فوق رژیمی :

مواد لازم ====> 2 عدد تخم مرغ، 1 لیوان شیر، ¾ لیوان روغن زیتون، 1 پاکت وانیل، 1 پاکت بکینگ پودر، 1/5 لیوان آرد گندم کامل، 1 عدد سیب رنده شده، 1 قاشق مرباخوری سر صاف دارچین، 2 کف دست کشمش، 5 عدد آلوبخارا، 6 عدد قیسی، 7-8 عدد آلبالو خشک بدون هسته.

طرز تهیه :

شیر و تخم مرغ را خوب هم زده، سپس وانیل، روغن و بکینگ پودر را هم اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید، بعد آرد را به مواد افزوده و میوه های درشت تر را به تکه های کوچکتر بریده و همه مواد را با هم مخلوط کنید. در آخر دارچین را هم اضافه کرده و مواد کیک کیک آماده است.

فر را از قبل با دمای 180 درجه گرم کنید، قالب کیک را چرب کرده و مواد را داخل قالب ریخته و توی فر به مدت 35-40 دقیقه قرار بدید.

نوش جان :)