شکلات تلخ ، فراتر از تنقلات 

شکلات تلخ را اینجوری نشناخته بودید !

ماده اصلی ای که طعم تلخی به شکلات می دهد ، کاکائو است. در تولید شکلات تلخ، گیاه کاکائو ، روغن کاکائو ، شکر و وانیل به کار می رود. چنانچه هرکدام از این مواد را با نسبت های متفاوتی به کار ببریم ، شکلات هایی با طعم های متفاوت به دست می آیند. شکلات تلخ را اینجوری نشناخته بودید ، میدونید چرا؟ در ادامه توضیح میدیم…

شکلات تلخ ، شکلات نیمه شیرین نیز نامیده می شود ، هرچقدر که میزان کاکائوی موجود در شکلات بیشتر باشد ، تلخ تر می شود.

به سبب دارا بودن شکر کمتر ، برای کسانی که از رژیم غذایی پیروی می کنند ، مناسب است.

ارزش غذایی شکلات تلخ چقدر است؟

معصوم ترین عضو خانواده شکلات ها ، شکلات تلخ است که به مقدار فراوان حاوی فیبر ، کلسیم ، فسفر ، منیزیم ، آهن ، زینک و مس است.

100 گرم شکلات تلخ، حدود 479 کالری ، 47 گرم کربوهیدرات ، 5 گرم پروتئین و 30 گرم چربی دارد.

بخواهیم مقایسه کنیم ، 100 گرم شکلات شیری ، بیشتر از 500 کالری دارد و در صورتی که میزان شیر و شکر افزایش یابد ، میزان کالری هم افزایش می یابد. برای بهره مند از فواید شکلات تلخ ، بهتر است روزی 1 یا حداکثر 2 قطعه کوچک شکلات تلخ بخورید ، نه بیشتر .

شکلات تلخ را چگونه محافظت کنیم ؟

چنانچه شکلات تلخ در معرض گرما و نور قرار گیرد ، روغن کاکائو ی موجود در آن خراب شده و روغن ها به روی سطح شکلات منتقل می شوند.

بهتر است در دمای 18 تا 22 درجه نگهداری شوند. دمای اتاق از بیرون زدن روغن موجود در شکلات جلوگیری می کند. نگهداری شکلات در یخچال ، ازجمله اشتباهات متداول است.

خب ، شکلات چی بود؟ شکلات ، دلیل خوشحال ی، لذت و شادی بود ولی ما چیکار کردیم؟

به علت اینکه رژیم غذایی داریم ، از چرخه غذاییمان حذفش کردیم ، در حالی که شکلات هیچوقت دلمان را نشکسته ، پس چرا حذفش کردیم؟

مطمئنا اگر میدانستید که یک تکه شکلات ، چقدر فایده دارد هیچوقت از رژیم غذایی حذفش نمی کردید.

در 10 دقیقه اول پس از خوردن ، باعث افزایش انرژی شده و احساس سرزندگی خواهید داشت .

* تریپتوفان موجود در شکلات ، تولید هورمون سروتونین را افزایش می دهد ، این نیز باعث می شود بیشتر احساس خوشی ، انرژ ی و نشاط داشته باشید.

باعث گشاد شدن عروق مغزی می شود ، که در نتیجه باعث می شود تا فعالیتهای ذهنی را بهتر انجام دهید.

فشار خون را کاهش می دهد. بالطبع وقتی عروق گشاد شوند ، فشار خون کاهش می یابد.

موجب سلامت دندان ها می شود. روغن کاکائوی موجود در شکلات ، به محافظت از دندان ها کمک کرده و لایه ای روی دندان ها ایجاد می کند که از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

بعد از چند روز ، میزان فکر و خیالتان خود به خود کمتر می شود.  کاکائو هورمون های استرس را کاهش می دهد ، در نتیجه احساس سبکی و خوشحالی خواهید داشت.

در صورت مصرف منظم ، سلامت قلب را تضمین می کند.

رگ های خونی را پاکسازی می کند. فلاونوئید ها و انتی اکسیدان ها رگ های خونی را تمیز می کند.

بهره هوشی را بالا می برد. به سبب وجود فلاونوئید ها و منیزیم داخل شکلات ،تأثیر مثبتی روی حافظه داشته ، در نتیجه افراد بالای 70 سالی که دیابت ندارند ، می توانند برای تقویت حافظه ، شکلات مصرف نمایند.

از پیری جلوگیری می کند .

نوزادانی که در شرف تولد هستند ، تبدیل به انسانهای خوشحال در آینده می کند. خانم هایی که در دوران بارداری شکلات تلخ مصرف کنند ، در آینده کودکانی شادتر و شجاع تر خواهند داشت.