پسته و خواص آن

    خواص پسته

    پسته

    این دانه خوشمزه نه تنها برای سلامتی مفید است بلکه خوردن آن بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است و منبع غنی از پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان و چربی های سالم است. همچنین شامل مواد مغذی ضروری و مزایای بسیار برای سلامت قلب و روده است.

    1. مواد مغذی ضروری

    یک اونس پسته یا 49 عدد شامل 156 کالری، 8 گرم کربوهیدرات، 3 گرم فیبر، 2 گرم چربی شامل 90 درصد چربی مفید، 8 درصد پتاسیم، 14 درصد فسفر، 24 درصد ویتامین ب6، 16 درصد تیامین، 18 درصد مس و 17 درصد منگنز می باشد. لازم به ذکر است ویتامین ب6 در تنظیم قند خون و تشکیل هموگلوبین بسیار مفید است.

    2.آنتی اکسیدان زیاد

    وجود آنتی اکسیدان برای بدن بسیار مهم است زیرا از تخریب سلول ها جلوگیری می کند و نقش اساسی در پیشگیری از بیماری هایی نظیر سرطان دارد. پسته دارای لوتئین و زیگزانتین است که هر دو آنتی اکسیدان مهم برای سلامت چشم هستند.

    3.کم کالری در عین حال دارای پروتئین زیاد

    در حالی که خوردن آجیل مزایای بسیاری برای سلامتی دارد، ولی معمولا دارای کالری زیادی است که خوشبختانه پسته در میان آنها دارای کمترین میزان کالری می باشد. همچنین دارای میزان بسیار زیاد آمینو اسید در میان اجزای آجیل می باشد.

    4.ممکن است به کاهش وزن کمک کند

    آجیل بر خلاف این که مقدار انرژی بالایی دارد می تواند بهترین یار در فرایند کاهش وزن به شمار برود.سرشار از فیبر و پروتئین است که خوردن آن موجب می شود احساس سیری کرده و کمتر غذا بخورید.

      ارتقا باکتری های سالم روده
      • سرشار از فیبر است. معمولا سیستم گوارشی نمی تواند فیبر را هضم کند. ولی برخی از انواع فیبر، توسط باکتری های خوب در روده هضم شده و پروبیتیک می شوند. خوردن آن باکتری های تولید کننده اسید چرب مانند بوتیرات را افزایش می دهد.
      کاهش کلسترول و فشار خون
      • خوردن پسته خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و کلسترول خون را به دلیل آنتی اکسیدان بودن پایین می آورد و فشار خون را بهبود می بخشد.
      دوستدار رگ های خونی شما
      • اندوتلیوم پوشش داخلی رگ های خونی است و چنانچه اختلالی در عملکرد اندوتلیال ایجاد شود عامل خطری برای بیماری های قلبی محسوب می شود. منبع بزرگی از ال آرجنین است که در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می شود. بنابرین نقش مهمی در بهبود رگ های خونی دارد.
      کمک به کاهش قند خون
      • پسته به دلیل دارا بودن شاخص گلیسیمی پایین، به پایین آمدن قند خون کمک می کند.
      • در کل پسته یک خوردنی خوشمزه و سرگرم کننده بوده و یک راه حل عالی جهت رسیدن به سلامتی می باشد.
      © کپی رایت - شرکت صنعتی داداش برادر (شونیز)