شکر قهوه ای چیست؟

    شکر قهوه ای 

    آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا رنگ شکر قهوه ای، قهوه ای است؟

    شکر قهوه ای از ساکارز متبلور که با مِلاس ( شیره چغندر قند )، ترکیب شده، و به دست می آید.  بسته به درصد ملاسی که در ساخت شکر قهوه ای استفاده می شود، این شکر نسبت به سایر شکرهای سفید تصفیه، دارای املاح معدنی بیشتری است.

    موارد مصرف شکر قهوه ای 

    رایج ترین مصرف شکر قهوه ای، در شیرین کردن و تزئین کیک ها، دسرها، فرنی ها، نوشیدنی ها، سس ها و کاراملیزه کردن انواع سبزیجات می باشد. همچنین از شکر قهوه ای برای اسکراب قسمتهای مختلف پوست بدن استفاده می شود.

    انواع شکر قهوه ای 

    بسته به نوع شکر قهوه ای که تولید می شود ، ملاس در طی فرآیند تصفیه شکر، یا به شکر تصفیه شده اضافه می شود یا دست نخورده به کریستالهای شکر باقی می ماند. مقدار ملاس، تعیین کننده درصد تیرگی شکر قهوه ای می باشد.

    شکر قهوه ای کمرنگ 

    رایج ترین نوع شکر قهوه ای است که برای پخت و پز استفاده می شود . 3/5 درصد وزن شکر قهوه ای کمرنگ را ملاس تشکیل می دهد.

    شکر قهوه ای پررنگ ( تیره ) 

    6/5 درصد وزن شکر قهوه ای تیره را ملاس تشکیل داده و زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که طعمی تند و تیز و رنگی تیره مورد نیاز باشد.

    شکر خام 

    این نوع، شکر قهوه ای طبیعی است که حاوی مقدار اندکی ملاس از مرحله تصفیه می باشد.کریستال های این شکر کمی درشت تر بوده و میزان رطوبت آن ها نسبت به شکر قهوه ای تجاری کمتر است. انواع دیگر شکر قهوه ای شامل : ( Turbinado  ) ، ( Muscovada ) و( Domerara ) می باشند.

    شکر قهوه ای مایع 

    برای تهیه شکر قهوه ای مایع در خانه، کافی است یک قسمت آب و یه قسمت شکر قهوه ای کمرنگ را در قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید ،تا جایی که شکر در آب حل شود.

    چگونه در منزل شکر قهوه ای تهیه کنیم؟

    کافی است یک قاشق ملاس را با یک فنجان شکر دانه ای کریستالی، خوب مخلوط کنید تا جایی که مخلوط یک رنگی به دست آید، سپس در ظرفی که هوا نفوذ نکند، نگهداری کنید.

    طریقه نگهداری شکر قهوه ای 

    شکر قهوه ای باید در ظرفی نگهداری شود که هوا به داخلش نفوذ نکند، به این علت که زمانی که شکر در معرض هوا قرار گیرد ، رطوبت موجود در آن کم کم تبخیر شده و سفت می شود .برای نرم کردن دوباره شکر قهوه ای، کافی است تکه ای نان یا قطعه ای سیب را داخل ظرف شکر قرار دهید، در طی چند ساعت، ملاس رطوبت نان و سیب را جذب کرده و شکر قهوه ای دوباره نرم می شود.

    © کپی رایت - شرکت صنعتی داداش برادر (شونیز)