شیر بادام (حریر بادام)

    شیر بادام 

    شیر بادام از خیلی جهات شبیه شیر گاو می باشد با این تفاوت که حاوی گلوتن، لاکتوز و کلسترول نمی باشد .

    یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن است، آنتی اکسیدانی قوی و حاوی پتاسیم و کلسیم و دیگر املاح معدنی  است و در مقایسه با شیر گاو و شیر سویا به مراتب دارای کلسترول کمتری می باشد.

    شیر بادام به مقدار زیادی حاوی ویتامین E  است که باعث جوان سازی و محافظت در برابر سرطان ها می شود. همچنین حاوی ویتامین D  ، A ، پروتئین ، امگا 6 ، جینکو ، کلسیم ، آهن ، منیزیم و پتاسیم می باشد.

    اگرچه شباهت زیادی به شیر سویا دارد ولی بسیار کم کالری تر است ، شیر گاو 140 کالری ، شیر برنج 120 کالری ، شیر سویا 80 کالری و شیر بادام 40 کالری دارد و چنانچه فاقد شکر باشد ، یک لیوان شیر بادام ، 20 کالری خواهد داشت.

    کسانیکه تصمیم دارند وزن کم کنند ، شیر بادام کمک شایانی در کاهش وزن خواهد کرد، اگر دارای کلسترول بالا و تری گلیسرید بالایی هستید ، باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شود.

    به راحتی هضم می شود و برای افرادی که به لاکتوز شیر حساسیت دارند، توصیه می شود. به علت وجود فیبرهای موجود در شیر بادام ، باعث حفظ دیواره های روده شده و سلامت سیستم گوارشی را تضمین می کند.

    به سبب داشتن ویتامین B2   موجب استحکام ناخن ها و موها می شود و به علاوه پوست را مرطوب می کند.

    تهیه حریر بادام در خانه

    مواد لازم :

    بادام های خیسانده شده از 12 ساعت قبل

    آب ، به میزان لازم

    پارچه نازک تمیز جهت آب گیری بادام ها

    نحوه تهیه :

    بادام هایی را که از 12 ساعت قبل خیسانده ایم را داخل مخلوط کن ، خرد می کنیم سپس آب را اضافه کرده دوباره مواد را مخلوط میکنیم ، بعد تمام مخلوط را داخل پارچه ریخته و تا جاییکه امکان دارد ، آب گیری می کنیم .

    حریر بادام آماده است و مدت زمان ماندگاری این شیر داخل یخچال تا 3 روز است.

    © کپی رایت - شرکت صنعتی داداش برادر (شونیز)