بادام و اینهمه خاصیت!!

    خواص بادام

    دانه های گیاه پرونوس دولیس ( Punus Duleis  ) که در زبان عامیانه بادام نامیده می شوند، نخستین بار در خاورمیانه کشت شده و امروزه ایلات متحده آمریکا بزرگترین تولید کننده در سراسر جهان می باشد.

    بادام هایی که در مغازه ها به فروش می رسند، معمولا از پوسته سفت جدا شده و در دو حالت خام و تفت داده شده، موجود می باشند. مصرف بادام به صورت شیر،، روغن، کره، آرد و مارمالاد بادام است.

    ارزش غذایی این دانه بسیار زیاد است ، هر 28 گرم حاوی

    5/3 گرم فیبر، 6 گرم پرونئین، 14 گرم چربی، ویتامین E به اندازه 37 درصد نیاز روزانه، منگنز 32 درصد نیاز روزانه، منیزیم 20 درصد نیاز روزانه می باشد.

    سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که از بروز بسیاری از بیماری های صعب العلاج همچون سرطان و التهابات مفصلی جلوگیری می کند. بیشترین مقدار خاصیت آنتی اکسیدانی در پوست قهوه ای رنگ آن تجمع یافته است.

    این دانه حاوی مقادیر زیادی ویتامین E بوده، ویتامین E جزء ویتامین های قابل حل در چربی می باشد، هر گرم حاوی 37 درصد نیاز روزانه برای ویتامین E است. مصرف بیشتر این دانه، از ابتلا به حملات قلبی، سرطان و آلزایمر جلوگیری می کند.

    همچنین باعث متعادل ساختن میزان قندخون شده ، تمام دانه های آجیل کربوهیدرات کمی دارند ولی دارای چربی و فیبر مفید می باشند، که این امر باعث شده تا گزینه مناسبی برای افراد دارای دیابت باشند. مزیت دیگر آن، دارا بودن مقدار زیادی منیزیم است. منیزیم ماده معدنی ای است که در بیش از 300 نوع عملکرد بدن دخیل بوده که یکی از آنها کنترل میزان قند خون می باشد.

    مقدار نیاز مصرف روزانه منیزیم 310 تا 420 میلی گرم است که 56 گرم بادام نصف این مقدار را تأمین می کند. جالب است بدانید که 25 تا 38 درصد افراد دارای دیابت 2 از کمبود منیزیم رنج می برند. تأمین این کمبود بالطبع سطح میزان قندخون را متعادل ساخته و عملکرد انسولین را بهبود می بخشد.

    نقش بادام در کاهش وزن

    مصرف منظم این دانه باعث کاهش میزان کلسترول بد یا همان LDL  می شود. همچنین باعث احساس سیری در فرد شده و در نتیجه فرد کمتر به سمت مصرف میان وعده ها و تنقلات می رود.از لحاظ داشتن کربوهیدرات بسیار کم کالری بوده و در عوض حاوی مقادیر زیادی از پروتئین و فیبر می باشد . میدانیم که پروتئین و فیبر باعث افزایش احساس سیری می شوند، پس در کاهش وزن نیز مؤثر خواهد بود. شب ها قبل از خواب 7 عدد بادام خام میل کنید تا در مدت کوتاهی شاهد کاهش چربی های دور شکم شوید.

    © کپی رایت - شرکت صنعتی داداش برادر (شونیز)