چرا موقع خواب به هیچ عنوان نباید بالای سرتان لیوان آب قرار بدید؟

نصف شب بیدار شدن و تا آشپزخانه رفتن برای نوشیدن آب برای خیلی ها کار دشواری است. به همین دلیل خیلی از ما لیوان یا پارچ آبی در نزدیکی تخت خوابمان قرار میدیم ، در واقع اشتباه بزرگی مرتکب می شویم ، چرا؟ جواب را در ادامه مقاله می خوانیم …

هم طعمش عوض میشه ، هم ماهیت شیمیایی

مطمئنا متوجه تغییر طعم آبی که شب کنار تخت قرار داده و نصف شب یا صبح نوشیده اید شده اید. بهتره بدانید که تنها چیزی که در آبی که از شب تا صبح در هوای آزاد باقی مانده ، طعمش نیست.

در عین حال ماهیت آن نیز تغییر می کند ، به این دلیل که وقتی به مدت طولانی در معرض هوا قرار گیرد ، باکتری ها و ذرات گرد و خاک وارد مولکول های آن می شوند .

باکتری هایی که وارد بدن می شوند ، بسیار خطرناک هستند

خب این چگونه سلامتی را به خطر می اندازد. کمی از لحاظ علمی مورد بحث قرار بدیم ، زمانی که آب در معرض هوای قرار گیرد ، کربن دی اکسید های موجود در اتاق را جذب می کند، آب و کربن دی اکسید باهم ترکیب شده و کربنیک اسید تولید می شود ، این عامل باعث کاهش سطح PH آب شده و موجب تغییر در طعم آن می شود . پس بخاطر داشته باشید که زمانی که آب به مدت طولانی در معرض هوا قرار گیرد ، باکتری ها وارد آب شده و از آن طریق وارد بدن شده و برای سلامتی مضر خواهند بود.

راه چاره ساده است ، اگر می خواهید بالای سرتان آب قرار بدید ، حتما داخل ظرف دردار بریزید.

نوشته شده توسط نسیم فرضعلی پور