4 ویژگی در نان که شما باید به دنبال آن باشید

برای تشخیص یک نان با کیفیت، میتوانید از دانش خودتان استفاده کنید و یک نان شناس حرفه ای باشید.در زیر شما را با چند ویژگی اصلی و مهم آشنا می کنیم که وجود کیفیت در نانها را تضمین می کند.

پوست

چنانچه نانها پوسته تردی نداشته باشد، ارزش خوردن نخواهد داشت. نانهای پخته شده با کیفیت باید در پوست خود طیف رنگ های گوناگون از قهوه ای طلایی تا قهوه ای روشن داشته باشد. اگر چنین بود، مطمئن باشید بهترین طعم نان را تجربه می کنید.

حباب های هوا 

آرد گندم به دلیل دارا بودن پروتئین های گلوتن هوا را در خود نگه می دارد ولی برخی از نانوایان، به دلیل ورز دادن کم نان، باعث می شوند تا خمیر نانها هوای کمتری جذب کند. آنچه که شما باید در نان تازه و با کیفیت به دنبال آن باشید، حباب های هوا در اندازه های متفاوت است.

درون براق

برخی ازانواع نانها مانند بربری، چنانچه درونش براق باشد، به معنی دارا بودن کیفیت زیاد است. همچنین نانهای اسفنجی مانند باگت یا تست، وقتی با انگشت فشار داده می شوند، باید همانند فنر به حالت اولیه خود برگردند.

طعم

اگر نانوایی ادعا کند که یک نان با طعم خوب به شما می فروشد، باید قادر باشید بدون خوردن و مزه کردن نان، عطر و طعم آن را با بوییدن حس کنید.