کندر و خواص آن

کندر

درواقع صمغ درختی به همین نام است که مزه ای تلخ دارد و به صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می شود. دارای طبع گرم و خشک می باشد.جدیدا محققان به این نتیجه رسیده اند که مصرف آن به طور منظم، موجب تقویت حافظه شده و از آلزایمر جلوگیری می کند.برای نتیجه گیری بهتر، کندر را به همراه عسل و مویز، صبح ناشتا میل نمایید. بخور آن نیز از خونریزی بینی جلوگیری می کند.

افرادی که به آداب و رسوم سنتی اعتقاد دارند، معمولا کندر را همانند اسپند دود می کنند و بر این باورند که دود آن دفع کننده سموم بوده و انرژی های بد را از اطراف منزل دور می کند.

فواید کندر 

شبها قبل از خواب، چند عدد بجویید و بخوابید، بعد از مدتی، شاهد آب شدن چربی های شکم می شوید.

جویدن این گیاه همچنین به تقویت و استحکام لثه ها و سفید شدن دندان ها کمک می کند. برای دستگاه گوارش هم بسیار مفید است و باعث هضم غذا و پاکسازی دستگاه گوارش می شود.

به درمان آرتروز کمک می کند و از ساییدگی مفاصل جلوگیری می کند، از دیر باز برای کاهش التهاب مفاصل استفاده می شد، افرادی که مشکل درد مفاصل و حرکتی داشتند، به وفور مصرف می کردند.

سالها از این گیاه برای درمان اختلالات تنفسی نیز استفاده شده است، تحقیقات نشان می دهند که بخور کندر به درمان آسم تا حدی کمک می کند.

در یک تحقیق که در سال 2014 انجام گرفت، افراد دارای دیابت نوع 2، روزانه 400 میلی گرم مکمل حاوی کندر داده شد، بعد از 12 هفته، افرادی که از مکمل ها استفاده کرده بودند، کاهش چشمگیری در میزان سطح قندخونشان اتفاق افتاده بود.

چنانچه می خواهید از مکمل های کندر استفاده کنید، دقت داشته باشید که درصد موجود بیشتر از 37% باشد، هرچه درصد بالاتر باشد، مکمل خالص تر و تأثیرگذار تر خواهد بود.