مصارف شربت اینورت

    شربت اینورت 

    شربت اینورت شیرین کننده ای است که در پخت و تولید بسیاری از شیرینی ها و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد. باعث بافت نرم شده و رطوبت مواد غذایی را حفظ می کند.در حالیکه نام شربت اینورت شاید پر زرق و برق به نظر برسد ، ولی از نظرماهیت شبیه شکر معمولی و شیرین کننده های مصنوعی است.

    شربت اینورت چیست؟

    شربت اینورت ، از شکر که از لحاظ علمی ساکارز نامیده می شود ، استخراج می شود.ساکارز ، دی ساکاریدی است که از دو مولکول متفاوت شکر با نامهای گلوکز و فروکتوز به وجود می آید.

    منابع شربت اینورت :

    در حالیکه شربت اینورت در بسیاری از مواد غذایی یافت می شود ، بیشتر در لیست مواد غذایی زیر موجود می باشد :بستنی ها ، شربت ها ( قهوه ، نوشیدینی ها و … ) ، آب نبات ها ، نوشیدنی های بدون الکل ، آب میوه هایی که صد درصد خالص نیستند ، غلات ، ماست و بارهای پروتئینی.

    نامهای دیگر شربت اینورت :

    عسل مصنوعی : همان شربت اینورت است ، تنها علت نام گذاری آن به دلیل بافت شبیه عسل می باشد.شربت ساده : از ترکیب شکر و آب به دست می آید و در ساخت بار ها از این نوع شربت استفاده می شود .

    فواید شربت اینورت در تولید مواد غذایی :

    در دمای اتاق ، شربت اینورت نسبت به شکر معمولی خیلی راحتتر قابلیت حل شدن در آب  دارد. توجه کرده اید که چنانچه داخل قهوه سرد شکر اضافه کنید ، کامل حل نمی شود ؟ به این دلیل است که شکر قابلیت محلول شدن در مایعات سرد را ندارد. در حالیکه شربت اینورت به راحتی در هر دمایی حل می شود.

    فواید دیگر شربت اینورت :

    از لحاظ طعم از بین تمام شیرین کننده های مصنوعی بهتر است.در مقایسه با شیرینی کننده های دیگر ، حالت چسبندگی کمتری ایجاد می کند.بافت نرم تر ، شفاف تر و یک دست تری به مواد غذایی می دهد .در مقایسه با محصولاتی که از شربت اینورت در ساخت آن ها استفاده نمی شود ، در مقابل فاسد شدن ، مقاوم تر می باشند.

    ارزش غذایی شربت اینورت :

    یک قاشق چایخوری ساکارز ، حاوی 16 کالری و 4 گرم شکر می باشد. اگر این مقدار را با شربت اینورت مقایسه کنید ، خواهید دید که نسبت های تقریبا یکسانی خواهند داشت.چه مواد غذایی ای بخورید که از شکر تهیه شده باشند چه از شکر ، به هر حال همه این مواد دارای شکر افزوده می باشند ، زیاده روی در مصرف این مواد منجر به اقزایش وزن ، دیابت و بیماری های قلبی می شود.طبق اعلام انجمن قلب آمریکا ، حداکثر میزان مصرف شکر در یک روز برای مردان ، 36 گرم و برای زنان ، 25 گرم باید باشد.

    راهکارهای کاهش مصرف قند و شکر در رژیم غذایی روزانه :

    1. کاهش مصرف تارت های شیرین و دسرها
    2. جایگزین کردن نوشیدنی های شیرین شده با آب ، آب های گازدار یا چای های بدون شکر.
    3. توجه به برچسب ارزش غذایی محصولاتی که خریده می شوند.

    نکته قابل توجه :

    خودتان را درگیر محدودیت های غذایی سفت و سخت نکنید ، هیچ اشکالی ندارد که گاهی مقداری محصولاتی که دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند، مصرف کنید، به شرطی که زیاده روی نکنید. یک تکه از کیک تولد یا نوشیدن یکبار در موکا ، هیچ مشکلی برای سلامتی شما ایجاد نخواهد کرد.

    © کپی رایت - شرکت صنعتی داداش برادر (شونیز)