فوت و فن هایی برای جلوگیری از چسبیدن کیک به قالب

معمولا در جمع های دوستانه یکی از بایدهای دورهمی ، کیک های خانگی است. شما هم جزء گروهی هستید که دوست دارید ته ظرف کیک را قاشق قاشق بخورید؟ خب اگر چنین است ، فوری وارد آشپزخانه شده و یک کیک خوشمزه درست کنید ، همه چیز رو به راهه و کیک در حال پخت داخل فر است. شاید بدترین اتفاق در مورد کیک ، پف نکردن و جدا نشدن از قالب می باشد.

خب چنتا راهکار ساده برایجدا کردن کیک از قالب :

1.اولین قدم ، انتخاب ظرفی است که می خواهید کیک داخل بپزد.

2.تمام قالب های کیک به جز ظروف سیلیکون را باید حتما با روغن چرب کنید.بهترین گزینه چرب کردن به کره است ، بعد سطح قالب را با ارد بپوشانید ، نکته ای که باید توجه کنید ،اینکه آرد های اضافی را بیرون بریزید.

3.اگر می خواهید کاملا مطمئن شوید ، داخل قالب ها کاغذ مخصوص پخت کیک را قرار دهید ، به این ترتیب احتمال چسبیدن مواد به قالب به کمترین حد ممکن می رسد.

اگر باز هم کیک از قالب جدا نشد چه کاری انجام بدیم؟

کیک خوشگل و خوشمزه ای که با شوق پخته اید ، از ظرف جدا نشد ، هیچ مشکلی ندارد ، البته که چاره دارد، زمانی که کیک داخل فر پخت ، از فر خارج کرده و روی ظرفی برگردانید ، قسمت پشت قالب را با پارچه ای مرطوب بپوشانید ، این کار مانع از چسبیدن کیک به دیواره های قالب می شود.

روش دیگر این که ، قالب کیک را داخل ظرف پر از آب قرار دهید ، تنها نکته ای که باید دقت کنید ، این که مواظب باشید آب وارد محیط کیک نشود . چند دقیقه ای صبر کرده و بعد کیک را جدا کنید.اگر هیچ کدام از  این موارد نتیجه نداد ، پس مشکل از قالب کیک شماست ، عوض کنید.

توسط نسیم فرضعلی پور