عسل + آب : معجون

    فواید عسل آب

    به احتمال زیاد تا به حال خیلی شنیده اید که بهتر است صبحها یک قاشق عسل را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و بنوشید ، خب آیا می دانید که چه فوایدی دارد؟

    نوشیدن عسل آب به کاهش وزن کمک می کند. قند موجود در عسل ، طبیعی است و ضرری ندارد. مصرف عسل آب ، نیاز به نوشیدنی های قندی صنعتی را کاهش می دهد، از آنجایی که تمام نوشیدنی های مصنوعی سرشار از کالری می باشند ، با کم کردن این نوشیدنی ها و جایگزین کردن با عسل آب وزن کم خواهید کرد.

    عسل و اینهمه خاصیت

    نوشیدن عسل آب صبحها ، سیستم گوارشی بدن را تقویت می کند ، عسل به دلیل دارا بودن خاصیت ضدعفونی کنندگی ، حالت اسیدی معده را تاحدی کاهش می دهد ، از خشک شدن روده ی بزرگ و در نتیجه ابتلا به یبوست جلوگیری می کند.

    عسل بطور شگفت انگیزی دارای خاصیت باکتری زدایی است. آنزیم هایی در عسل وجود دارند که باعث از بین رفتن باکتری ها می شوند. آنتی اکسیدان های موجود در عسل در مقابل رادیکالهای آزاد که برای بدن مضر هستند ، مقابله می کنند.

    برای افزایش انرژی ، بجای قهوه ، از عسل و آب ولرم استفاده نمایید. چنانچه بدنتان حتی به مقدار کم ، کم آب بماند ، احساس خستگی ، کسالت و خواب آلودگی خواهید داشت. برای جلوگیری از این حالت ، به جای قهوه ، داخل یک لیوان آب ، یک قاشق عسل بریزید و نوش جان کنید ، بر طرف خواهد شد.

    عسل به رفع گلو درد و کاهش التهابات کمک می کند. در حالیکه آب ولرم به نرم شدن گلو کمک می کند ، عسل باعث ایجاد لایه ی نازکی روی التهاب گلو شده و به رفع سرفه نیز کمک می کند.

    از جمله فواید عسل آب می توان به دفع توکسین های بدن اشاره کرد ، که نوعی پاکسازی در بدن انجام می دهد ، در صورتیکه به طور منظم استفاده نمایید ، از توکسین های مسبب بیماری ها در امان خواهید ماند و چنانچه به این محلول کمی آب لیمو اضافه کنید ، خواص آن را چند برابر خواهید کرد و عمل دفع توکسین ها سریعتر اتفاق می افتد.

    نوشته شده توسط نسیم فرضعلی پور

    © کپی رایت - شرکت صنعتی داداش برادر (شونیز)