روشهای طبیعی و بی ضرر برای مقابله با دندان درد

متأسفانه همه ی ما گاها با درد دندان مواجه می شویم و همیشه اولین قدم استفاده از دارو و یا مراجعه به دندان پزشک نیست ، پس به دنبال راههای طبیعی برای تسکین درد هستیم.

درسته که بهترین و معقول ترین راه، مراجعه به دندانپزشک و ریشه یابی علت است ولی اگر نصف شب این درد وحشتناک سراغمان بیاد چی؟دراین زمان بعضی خوردنی ها و روشها مطمئنا موجب تسکین درد می شوند ، حداقل تا صبح.

روشهای اشاره شده در ادامه مقاله را توصیه می کنیم که به ذهنتان بسپارید. تکرار می کنیم که این روشها همگی موقت هستند و منجر به درمان نخواهند شد.

درد دندان چگونه از بین می رود؟ روشهای خانگی برای حل این مشکل

خمیردندان و نخ دندان

اولین چیزی که به هنگام درد باید انجام دهید ، مسواک زدن و بلافاصله استفاده از نخ دندان ، این مواد خارج شده و به احتمال خیلی زیاد درد  از بین می رود.

آب نمک و یا آب سرکه

چنانچه درد دندان ها به علت التهابات لثه یا دندانها باشد ، یا حدسی در این مورد می زنید ، تا زمان رفتن به دندانپزشک از مواد ضدباکتری استفاده نمایید، بهترین این مواد سرکه و نمک هستند.

داخل یک لیوان آب ولرم ، 1قاشق غذاخوری سرکه یا 1 قاشق چایخوری نمک اضافه کنید ، بعد به صورت کامل غرغره نمایید. درد کاهش خواهد یافت.

جوش شیرین

مثل نمک و سرکه ، جوش شیرین هم در کاهش التهابات و عفونت ها بسیار مؤثر است. اگر د رمنزل جوش شیرین دارید ، به 2 روش متفاوت می توانید استفاده نمایید:

روش اول :

داخل یک لیوان آب ، 1 قاشق چایخوری جوش شیرین ریخته و غرغره نمایید.

روش دوم :

جوش شیرین را به کمک یک قاشق چایخوری ، روی دندانی که درد می کند قرار داده و تا حدامکان قورت ندید ، سپس با آب زیاد بشویید.

یخ

درمان با یخ برای زخم ها و التهابات مؤثر است ، چنانچه دندان دردی دارید که امان از شما بریده است ، یک کیسه یخ آماده کنید ، کیسه را روی صورت بالای دندانی که درد می کند قرار دهید ، تا وقتی که یخ ها آب شوند ، صبر کنید ، درد دندان رفته رفته کم خواهد شد.

سیر

خیلی وقتها از این گیاه با نام انتی بیوتیک طبیعی نیز یاد می شود ، از اینکه شاید بوی ناخوشایندی داشته باشد نگران نباشید ، یکی از مهم ترین عوامل کاهش دهنده ی درد دندان همین سیر است. یک حبه سیر را پوست کنده ، به کمک چاقو خراش هایی روی آن ایجاد کنید تا مرطوب شود ، سپس روی دندانی که در می کند قرار بدید ، حتی می توانید با همان دندانی که درد می کند ، آرام آرام سیر را بجویید.

محلول آب و زردچوبه

زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد ، برای استفاده از خاصیت این ماده ، داخل یک لیوان آب ، 1 قاشق مرباخوری زردچوبه ریخته و خوب هم بزنید ، سپس از این محلول به مقدار زیاد غرغره کنید.

موقع خواب تا حد امکان زیر سرتان را بلند کنید

چنانچه نصف شب دندان درد به سراغتان آمد و مجبور شدید که تا صبح صبر کنید ، بالشت های زیر سرتان را تا می توانید مرتفع کنید ، بایستی مانع از جریان خون به سمت دندان در حال درد شوید . وقتی به حالت صاف بخوابید ، به سبب جریان خون بیشتر به سمت دندان ها ، درد بیشتری احساس خواهید کرد.

نوشته شده توسط نسیم فرضعلی پور