حقایق جالب در مورد شکلات

1.شکلات از دانه های کاکائو به دست می آید .

افراد زیادی آگاهی چندانی در مورد اینکه شکلاتی که می خورند از کجا و چگونه تهیه می شود ، ندارند. شاید تعداد کمی بدانند که از کاکائو ساخته شده و این که کلا کاکائو کجا کشت شده و چگونه می روید.

2.دانه های کاکائو داخل میوه ی کاکائو قرار دارند.

تابه حال اسم میوه ی کاکائو را شنیده اید؟ درخت کاکائو بومی آمریکای مرکزی و جنوبی بوده ولی عموما در آفریقا می روید. هر میوه حاوی 20-40 عدد دانه ی کاکائو است که به صورت دستی کاشت می شوند.

3.برای بدست آوردن 1 کیلو شکلات ، حدود 900 دانه ی کاکائو نیاز است.

4.شکلات گرم ، توسط مکزیکی ها و آزتک های باستان ساخته شده است.

امروزه شکلات گرم بعد از چای و قهوه ، پر طرفدارترین نوشیدنی است. نوع شکلات گرمی که آزتک ها می نوشیدند ، کاملا تلخ بود و هیچ شکری اضافه نمی کردند.

حقایق جالب در مورد شکلات 

5.شکلات آنچنان باارزش بود که به جای سکه مورد استفاده قرار می گرفت.

مزوآمریکایی ها ، به جای پول از شکلات برای دادو ستد استفاده می کردند ولی امروزه با روکش شبیه سکه برای کودکان تولید می شود.

6.تخمین زده می شود که حدود 1/5 میلیون زمین کشاورزی در آفریقای غربی وجود داشته باشد.

بیشترین میزان کشت دانه ی کاکائو در آفریقا و علی الخصوص در آفریقای غربی است. کشاورزانی که کاکائو می کارند ، باید به مدت 4 سال صبر کنند تا درخت کاکائو میوه بدهد.

7.شکلات شیری در سوئیس اختراع شد

در سال 1874 ، دانیل پیتر ، شکلات سفید را اختراع کرد.او از شیر غلیظ شده برای بدست آوردن طعم و بافتی که می خواست ، استفاده کرد. توبلرون احتمالا یکی از مشهورترین محصولات تولید شده در سوئیس است.

8.نقطه ی ذوب شکلات ، 30-32 درجه ی سانتی گراد است.

شکلات تنها خوراکی ای هست که دمای ذوب پایین تر از دمای بدن انسان را دارد، به همین خاطر است که وقتی تکه شکلاتی داخل دستمان بگیریم ، فورا ذوب می شود.

9.شکلات برای گربه ها و سگها مضر است.

مطمئن باشید که به هیچ عنوان به سگ و گربه ی خود ، شکات ندید ، زیرا مرگبار خواهد بود. نام ماده ی مضری که در شکلات موجود می باشد ، تئو برومین است ، که در وحود انسان ها به راحتی هضم شده ولی گربه ها و سگ ها به راحتی نمی توانند هضم کنند ، همچنین سگ های جثه کوچک در مقایسه با سگهای درشت جثه ، بیشتر در معرض خطر هستند.

10.شکلات تلخ منبع غنی آنتی اکسیدان ها است.

هرچقدر که درصد کاکائو بیشتر باشد ، شکلات سالم تراست. شکلات 99 درصد برند لینت به قدری تلخ است که به سختی می توان خورد ، در عوض شکلاتهای 75-85 درصد همگی خوش طعم و مقوی هستند.

11.خوردن یک کیلو گرم شکلات ، می تواند یک فرد را بکشد.

12.بوی شکلات امواج مغز را افزایش داده و باعث آرامش می شود.

13.درختان کاکائو تا 200 سال عمر می کند.

14.شکلات شیری مشهورترین فرآورده ی شکلات است.

نوشته شده توسط نسیم فرضعلی پور