فواید توت خشک

توت از جمله میوه هایی است که مدت زمان کمی موجود بوده و سریعا فصل آن تمام می شود.فواید این میوه به قدری زیاد است که حتی خشک شده ی این میوه بسیار پرخاصیت است.فواید توت خشک را در این مقاله خواهید خواند :

*توت خشک به سبب داشتن ویتامین ها و املاح فراوان ، منبع انرژی است.

توت حاوی ویتامین های B1، B2 ، C ، K ، کلسیم و آهن می باشد.چنانچه هر صبح یک مشت توت خشک میل کنید ، تمام این ویتامین ها را دریافت خواهید کرد.

*به سبب دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدان ، از سرماخوردگی جلوگیری کرده و اگر هم دچار این بیماری باشید ، روند درمان را تسریع می کند.

توت خشک به سبب داشتن ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان قوی است ، به واسطه ی همین ویژگی ، رادیکالهای آزاد موجود در بدن را دفع کرده و در صورت مصرف منظم ، در مقابل بیماری هایی همچون آنفلوانزا ، ذات الریه ، سرماخوردگی و سایر بیماری های مربوط به فصل زمستان ، در بدن مقاومت ایجاد می کند و هرکدام از بیماری ها که در بدن وجود داشته باشد ، مدت زمان بهبودی را کاهش می دهد.

*موجب تقویت و بهبود عملکرد کبد و کلیه ها می شود.

توت در صدر لیست مواد غذایی دوست کلیه ها و کبد می آید و در صورت مصرف خشک شده ی آن در برابر کبد چرب و سایر بیماری های خطرناک مربوط به کبد ، بسیار مؤثر واقع می شود و همچنین به دلیل خاصیت دفع کنندگی توکسین ها ، کلیه ها و کبد را پاکسازی می کند.

*در برابر کم خونی نیز نقش مؤثری ایفا می کند.

چنانچه دچار کم خونی هسستید ، احتمالا در پی کمک گرفتن از مواد غذایی برای رفع این مشکل خواهید بود. اولین خوراکی مورد توجه در این مورد ، توت خشک می باشد ، این میوه خشک شده ، به دلیل تسهیل جریان خون که از اصلی ترین وظایف کلیه ها و کبد می باشد ، موجب پاکسازی این 3 ارگان حیاتی در بدن می شود.این میوه حاوی ویتامین K می باشد که مسئول خون سازی در بدن است.

*چنانچه به طور مرتب و مداوم مصرف شود ، در تنظیم کلسترول مؤثر واقع می شود.

روزی 1 مشت توت خشک مصرف کنید ، به سبب داشتن قند طبیعی ، نه تنها مضر نیست بلکه برای متعادل کردن میزان کلسترول خون مفید می باشد. فقط دقت داشته باشید که بیش از اندازه از توت خشک مصرف ننمایید.

*احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش داده و سلامت قلب را تقویت می کند .

توت خشک خاصیت آنتی اکسیدان دارد ، به همین سبب رادیکالهای آزاد را از بدن دفع می کند ، به همراه رادیکالهای آزاد ، مواد سمی هم از بدن خارج می شود ، در نتیجه احتمال انسداد رگ ها از بین رفته و به دنبال آن بیماری های قلبی نیز تا حدود زیادی کاهش می یابند.

*نفخ و یبوست را از بین برده و سیستم گوارشی را تقویت می کند.

توت خشک سرشار از فیبر می باشد که ماده ی اصلی برای تأمین سلامت سیستم گوارشی است. به خصوص افرادی که دچار زخم معده هستند ، روزی یک مشت توت خشک بخورند ، به این ترتیب از دردهای معده خلاص شده و افرادی که به طور مکرر دچار نفخ و یبوست می شوند ، با خوردن توت خشک این مشکل را به طور کامل رفع می کنند.

*توت خشک در تقویت استخوان ها و دندان ها مؤثر است.

توت سرشار از کلسیم می باشد و همان طور که میدانید وجود کلسیم برای سلامت استخوان ها و دندان ها بسیار ضروری است. چنانچه مشکل مربوط به استخوان و دندان دارید ، روزی یک مشت توت میل نمایید.

نوشته شده توسط نسیم فرضعلی پور