دتوکس 3 روزه : سریعترین راه چربی سوزی شکم

چند سالی است که کلمه ی دتوکس در تمام مباحث لاغری و علی الخصوص رژیم غذایی سالم مطرح شده است. دتوکس به معنی دفع تمام سموم بدن از طریق پیروی از رژیم غذایی خاص می باشد. چربی دور شکم ، از جمله نواحی بدن است که بیشتر از هر قسمت دیگر ، نیاز به چربی سوزی دارد. در این مقاله ، در مورد دتوکس و چگونگی انجام آن مطالبی خواهید خواند، پس شروع می کنیم : بفرمایید دتوکس 3 روزه :

دتوکس چیست و چه فوایدی دارد؟

دتوکس واژه انگلیسی است به این معنی که در فواصل زمانی مشخصی ، از طریق رژیم غذایی خاصی سموم بدن را دفع می کند. به خصوص برای رها شدن از مواد مضری که از طریق مواد غذایی بسته بندی شده وارد بدن می شوند ، و همچنین برای تقویت سیستم گوارشی روشی پرکاربرد است. مواد افزودنی ، شکر و روغن های مضر موجب کند شدن عملکرد بدن شده و باعث بیماری های بیشتری می شوند. دتوکس این فرآیندها را به کمترین حد ممکن رسانده و موجب تسریع متابولیسم بدن می شود.به دلیل استفاده از میوه ها و سبزیجات در دتوکس ، پاکسازی و زیبایی پوست می شود. و چنانچه به طور مرتب استفاده شود ، سلامت سیستم گوارشی را بهبود می بخشد.

در اجرای دتوکس به چه مواردی باید توجه کنیم؟

یکی از شروط اساسی دتوکس ، این موضوع است که هرروز ، در ساعت خاصی باید رژیم خاصی را رعایت کنید ، در غیر اینصورت ، ساعتهای طولانی گرسنگی ، افت ناگهانی قندخون و فشار خون را تجربه خواهید کرد. به مقدار زیاد آب بنوشید ، علاوه بر رژیم غذایی، پیاده روی را فراموش نکنید ، چنانچه دیابت یا فشار خون بالا دارید ، قبل از انجام دتوکس ، حتما با پزشک خود مشورت داشته باشید.

در روزهای دتوکس ، چه چیزهایی را بخوریم و از کدام ها اجتناب کنیم؟
 

به هنگام دتوکس از مصرف تمام خوراکی های بسته بندی شده ، اجتناب کنید ، به خصوص موادی که حاوی شربت گلوکز و روغن ها ترانس باشند. میوه هایی که قند بالایی دارند ، کره و چربی های حیوانی ، مصرف ننمایید. تأمین کربوهیدرات مورد نیاز بدن حتما باید از طریق حبوبات همچون ، گندم ، جو ، ذرت و چاودار دریافت شود. شیر و محصولات لبنی حتما از نوع بدون لاکتوز باشند ، سبزیجات به مقدار فراوان و میوهای با رنگ قرمز و بنفش باید میصرف شوند. نوشیدنی دتوکس باید به طور مرتب و مکرر نوشیده شود.نوشیدنی دتوکس را بهتر است هرروز تازه تهیه نمایید. بسته به سلیقه خود می توانید آویشن و یا رزماری هم اضافه نمایید.

نوشیدنی دتوکس :

این نوشیدنی به سبب دارا ودن خیار و لیمو موجب پاکسازی بدن می شود و به دلیل وجود نعناع حس طراوت و شادی ایجاد می کند. زنجبیل موجود در این نوشیدنی ، موجب احساس شادابی و نشاط می شود. مخفی ترین ماده ی موجود در این نوشیدنی ، جوش شیرین است که موجب ایجاد حس سیر بودن شده و خاصیت قلیایی این نوشیدنی را افزایش می دهد. تمام این مواد که کنار هم قرار گیرند ، موجب کاهش چربی شکم و در نتیجه کاهش وزن خواهند شد.

طرز تهیه ی نوشیدنی دتوکس :
مواد لازم برای تهیه ی نوشیدنی دتوکس :

1 عدد خیار منوسط

1/3 بسته نعناع تازه

1 تکه کوچک زنجبیل تازه

½ لیمو ترش

1 قاقش چایخوری جوش شیرین

1 لیتر آب

طرز تهیه :

جوش شیرین را داخل یک لیتر آب ریخته و خوب هم بزنید.

لیمو ، خیار ، نعناع و زنجبیل را شسته و به تکه های کوچکتر برش دهید.

تمام مواد را داخل آب ریخته و هم بزنید ، بسته به دلخواه ، می توانید 15 دقیقه بعد تمام مواد را از داخل آب خارج کرده و یا به همان صورت میل نمایید. نوش جان

می توانید داخل این نوشیدنی ، سیب سبز و جعفری هم می توانیداضافه نمایید.

چه مدت باید دتوکس را عملی کنیم؟

مدت زمان دتوکس به طور متوسط 3 روز و حداکثر 7 روز باید باشد ، بعد از این چند روز به طور معمول و البته به شکل سالم به زندگی روزمره ی خود را ادامه بدید تا نتایج بدست امده از آن چند روز دتوکس ادامه داشته باشند ، هرماه 1 بار از این روش استفاده نمایید ، نه بیشتر.

لیست دتوکس 3 روزه :

روز اول : صبحانه :

بعد از بیدار شدن از خواب ، 1 لیوان نوشیدنی دتوکس

نوشیدنی تشکیل شده از اسفناج ، جعفری و سیب زمینی ، به اضافه ی 7-8 عدد بادام خام.

میان وعده :

1 کاسه سوپ سبزیجات بدون روغن

شام :

1 کاسه سبزیجات کبابی و سالاد کم روغن کینوآ

روز دوم : صبحانه :

بعد از بیدار شدن از خواب ، 1 لیوان نوشیدنی دتوکس

1کاسه ماست ، 1 قاشق چایخوری زردچوبه ، 1 قاشق چایخوری تخم کتان ، 1 پرس متشکل از میوه های کم شیرین ، 1 لیوان آب جعفری ( 1 بسته جعفری ، آب لیمو ) ، به شکل مخلوط شده در مخلوط کن

میان وعده :

1 مشت بادام خام و یا 3-4 عدد مغز گردو

ناهار :

1 کاسه سوپ سبزیجات بدون روغن

شام : 

1 کاسه سبزیجات کبابی شده و سالاد سبزیجات و یک عدد ماهی قزل آلای کبابی.

روز سوم : صبحانه :

بعد از بیدار شدن از خواب ، 1 لیوان نوشیدنی دتوکس

1 قاچ آناناس ، ½ موز ، اسفناج ، تخم کتان ، 3-4 عدد توت فرنگی و شیر بادام

میان وعده :

1 مشت بادام خام و یا 3-4 عدد مغز گردو

ناهار :

1 کاسه سبزیجات کبابی و سالاد بدون روغن

شام :

1 کاسه سوپ سبزیجات و 1 عدد ماهی قزل آلای کبابی