ارده ی کنجد :

در سال های اخیر نام این ماده ی مقوی را بیشتر می شنویم ، ماده ای که در اثر ترکیب با شهد انگور ، طعمی فوق العاده خوش مزه می گیرد ، در برابر آنفلوانزا ، ذات الریه و سرماخوردگی بسیار مؤثر واقع می شود. در این مقاله فواید ارده ی کنجد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

*ارده ی کنجد حاوی ویتامین ها و املاح بسیار زیادی است.

ارده از کنجد به دست می آید و طعم بسیار مطبوعی دارد ، جدا از طعم خوب، حاوی پروتئین ، فیبر ، کلسیم ، امگا 3، آهن و ویتامین های A و C به مقدار فراوان می باشد. در صورتی که هر روز صبح 3-4 قاشق غذاخوری بخورید، ویتامین ها و املاح روزانه را وارد بدنتان خواهید کرد ، به این ترتیب ، در طول روز احساس پرانرژی بودن خواهید داشت.

اگر از اینکه همیشه احساس خستگی دارید ، شکایت می کنید ، حتما ارده ی کنجد را وارد رژیم غذایی خود کنید ، در مدت زمان کوتاهی نتایج بسیار زیادی خواهید دید.

*فشارخون و کلسترول را متعادل می کند.

ارده ی کنجد علاوه بر دارا بودن ویتامین ها و املاح، دارای خاصیت آنتی اکسیدان به مقدار زیاد می باشد. این خاصیت سبب می شود که بدن را از مواد سمی پاکسازی کند و در نتیجه جریان خون را تسهیل می کند، پس مصرف روزانه و مرتب ارده ی کنجد، باعث می شود که فشارخون به سطح متعادل رسیده و در نتیجه کلسترول را کنترل می کند.

*سلامت قلب را تضمین می کند.

ارده به سبب اینکه جریان خون را کنترل می کند ، حملات قلبی و سکته ی قلبی را تا حر زیادی کاهش می دهد. برای این منظور روزی 3-4 قاشق ارده هم به شکل خام و هم همراه با شهد انگور مصرف نمایید.

*موجب تقویت استخوان ها و عشلات می شود.

ارده به مقدار زیادی حاوی کلسیم است. همان طور که میدانید، کلسیم برای تقویت استخوان ها ماده ی مؤثر است، به خصوص برای کودکانی در سنین رشد هستند.کلسیم فقط از طریق شیر و محصولات لبنی واردب دن نمی شود، اگر میخواهید که فرزندتان از طریق سایر مواد خوراکی این ویتامین را جذب کند، باخیال راحت در وعده ی صبحانه، ارده ی کنجد استفاده نمایید، به علاوه ارده فقط برای کودکان در حال رشد مفید نیست بلکه برای تمام سنین مؤثر است.

*از انباشته شدن مواد مضر در بدن جلوگیری می کند.

به سبب داشتن ویتامین C و سایر مواد مغذی، خاصیت آنتی اکسیدان قوی دارد که نه تنها از ورود مواد سمی به بدن جلوگیری می کند، بلکه به دفع سموم موجود در بدن نیز کمک می کند و این عمل مانع از ابتلا به انواع بیماری ها می شود.

*موجب بهبهود عملکرد مغز شده و حافظه را تقویت می کند.

درصورتی که هرروز صبح به طور مداوم ارده مصرف کنید، متوجه تغییرات در میزان حافظه خود خواهید شد، به سبب وجود امگا 3 امگا6، سیستم عصبی را به طور مثبت تحت تأثیر قرار می دهد.

*مؤثر برای افراد دارای کم خونی

ماده ی خام ارده، کنجد، از بابت دارا بودن آهن، بسیار غنی است.افرادی که دچار کم خونی هستند، روزی چند قاشق ارده مصرف کنند تا احتیاج روزانه شان به آهن تأمین شود.

*موجب تسکین سریع دردها شده و انرژی می بخشد.

علاوه بر تمام مواردی که اشاره کردیم، ارده حاوی، زینک، مس، پتاسیم و منزیم به مقدار زیاد می باشد.به سبب همین املاح، درد مفاصل و استخوان ها را سریعا کاهش می دهد.ترکیب ارده و شهد انگور به خصوص در فصل زمستان برای افزایش انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.