خواص زنجبیل

مبارزه با میکروب ها

از جمله خواص زنجبیل ، ترکیبات شیمیایی خاصی موجود در زنجبیل تازه است که، به دفع میکروبهای بدن کمک می کند، به خصوص برای متوقف کردن باکتری هایی همچون ای کولی (Ecoli) و شیگلا( Shigella) مفید بوده و ویروسهایی همچون RSV را نابود می کند.

خواص زنجبیل

کمک به سلامت دهان

ویژگی آنتی باکتریال زنجبیل خنده ای زیبا برای شما به ارمغان می آورد. ترکیبات فعال موجود در زنجبیل، به نام گینگرلوس، از رشد باکتری های موجود در دهان جلوگیری می کنند.این باکتری ها از بیماری های لثه که مهم ترین عفونت دهانی می باشند، جلوگیری می کنند.

خواص زنجبیل

بهبود حالت تهوع

از دیرباز اعتقاد بر این است که زنجبیل موجب رفع حالت تهوع به خصوص در دوران بارداری است. مکانیسم اثر به این شکل است که زنجبیل از ایجاد گاز در سیستم گوارشی جلوگیری می کند. همچنین در کاهش حالات تهوع ناشی از شیمی درمانی نیز بسیار مؤثر است.

خواص زنجبیل

تسکین دهنده ی درد عضلات

زنجبیل به یکباره درد عضلات را ناپدید نمی کند، بلکه در طی زمان و به مرور موجب خفیف شدن دردعضلات می گردد. در برخی مطالعات مشخص شد که، افراد بادرد های ناشی از ورزش شدید، در مقایسه با افرادی که از پودر زنجبیل استفاده می کنند، روز بعد از ورزش،  درد بیشتری احساس می کنند.

خواص زنجبیل

علائم آرتروز را کاهش می دهد

زنجبیل یک ضد التهاب است، به این معنی که ورم را از بین می برد. به این ترتیب، موجب خفیف شدن دردهای ناشی از رماتیسم و آرتروز می شود. برای این منظور می توانید زنجبیل را از راه دهانی یا کرم موضعی و یا از طریق چسب استفاده نمایید.

خواص زنجبیل

مهار رشد سرطان

برخی مطالعات نشان می دهند که مولکول های بیواکتیو در زنجبیل از رشد برخی سرطان ها همچون سرطان روده، معده، کبد، پوست، پستان و پروستات جلوگیری می کنند.

خواص زنجبیل

کاهش قند خون

یک مطالعه ی جدید نشان داد که زنجبیل می تواند کمک کند تا بدن از انسولین بهتر استفاده کند. و به یکباره دچار افت قند خون نشود.

خواص زنجبیل

کاهش دردهای دوران قاعدگی

در مطالعاتی که انجام شد، زنانی که روزانه 1500 میلی گرم پودر زنجبیل، به مدت 3 روز در دوران قاعدگی مصرف کردند،نسبت به زنانی که مصرف نکردند، درد کمتری احساس کردند.

خواص زنجبیل

کاهش کلسترول

مصرف دوز خاصی از زنجبیل به طور روزانه، موجب کاهش کلسترول بد، LDL می شود. در مطالعات اخیر، مصرف روزانه 5 گرم زنجبیل به مدت 3 ماه، میزان کلسترول افراد را تا 30 واحد کاهش داد.

خواص زنجبیل

محافظت در برابر بیماری ها :

یکی از خواص زنجبیل ،خاصیت آنتی اکسیدانی آن  است، ترکیباتی که از استرس جلوگیری کرده و از تخریب DNA ی بدن جلوگیری