دانستنی هایی در مورد عناب

میوه ی عناب که به خرمای قرمز و خرمای چینی نیز معروف است، بومی آسیای جنوبی است و در کل جهان شناخته شده می باشد.به دلیل طعم شیرین و بافت جویدنی ای که دارد، در تهیه ی شکلات ها و دسرها در بخشهایی از آسیا مورد استفاده قرار می گیرند.به عنوان جایگزینی برای داروهای تقویت خواب و کاهش اضطراب مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله، دانستنی هایی در مورد عناب را خواهید خواند :

ارزش غذایی عناب :

عناب، کم کالری و سرشار از فیبر، ویتامین ها و املاح است.

100 گرم عناب یا 3 عدد از آن، حاوی :

79 کالری، 1 گرم پروتئین، فاقد چربی، کربوهیدرات 20 گرم، فیبر 10 گرم، ویتامین C 77 درصد نیاز روزانه، پتاسیم 5 درصد نیاز روزانه.

باتوجه به کالری کم و فیبر بالا، یک میان وعده ی عالی است. سرشار از ویتامین c است، ویتامینی که آنتی اکسیدان بوده و خاصیت تقویت سیستم ایمنی را دارا می باشد.

همچنین تا حدودی پتاسیم دارد که نقش مهمی در کنترل عضلات و متعادل کردن الکترولیت را دارا می باشد.

به علاوه، عناب کربوهیدرات های طبیعی در قالب شکر طبیعی دارد که موجب ایجاد انرژی در بدن می شود.

عناب خشک شده، بیشتر شیرین بوده و کالری بیشتری دارد.

فواید عناب :

از عناب به عنوان داروی جایگزین در رفع بی خوابی و اضطراب استفاده می شود.

سرشار از آنتی اکسیدان

عناب سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان، فلاونوئید ها، پلی ساکارید ها است. همچنین به مقدار فراوان حاوی ویتامین C است که به اندازه ی آنتی اکیدان ها فایده دارد.

بهبود خواب و عملکرد مغز :

عناب به طور گسترده به عنوان جایگزین داروهای خواب برای، بهبود کیفیت خواب و عملکرد مغز مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین این میوه، توسط برخی پزشکان به عنوان جایگزین دارو، برای کاهش اضطراب تجویز می کنند.

به علاوه برخی مطالعات نشان می دهند که خوردن عناب می تواند به جلوگیری از زوال عقل کمک کند.

بهبود هضم غذا

فیبر موجود در عناب به هضم سریعتر غذا کمک می کند.50 درصد کربوهیدرات موجود در عناب مربوط به فیبر موجود در عناب است، همان طور که میدانید فیبر به هضم غذا کمک می کند.

تسریع کاهش وزن

همان طور که میدانید افرادی که طالب کاهش وزن هستند، به دنبال غذاهای کم کالری و سیر کنندگی، به مدت طولانی هستند، عناب از این بابت هم کم کالری است و هم بسیار انرژی زا است. به خصوص ورزشکاران، بدون دریافت کالری زیاد، انرژی زیادی دریافت خواهند کرد.

حفظ و تقویت سلامت قلب

به سبب وجود املاح و آنتی اکسیدانها ، عناب کاملا دوست سلامت و قلب است. کسانی که به طور مرتب عناب مصرف می کنند، خطر سکته ی مغزی را بسیار کاهش می دهد.