10 راهکار برای مقابله با هوای آلوده

1.میزان آلودگی هوا را از قبل از طریق برنامه های کاربردی پیش بینی مورد بررسی قرار بدید. اپلیکیشن هایی وجود دارند که با رنگ های مختلف میزان آلودگی ها را به شکل کم و زیاد نشان می دهند، هر رنگ نشان دهنده ی درجه ی خاصی از آلودگی است. شرایط آلودگی هوا را از طریق تلویزیون، رادیو، روزنامه و اپلیکیشن های موبایلی می توانید دریافت کنید.

2.زمانی که سطوح آلودگی بالا باشد، از ورزش کردن در هوای آزاد بپرهیزید. زمانی که هوا آلوده هست، در محیط های سرپوشیده تردد کرده و یا در سالن های ورزشی ورزش کنید. زمان قرار گرفتن کودکان در محیط بیرون را محدود کنید.

3.هرگز در خیابان های پر رفت و آمد و پر ترافیک، ورزش نکنید. حتی زمانی که درجه های آلودگی هوا سبزرنگ باشند ، وسایل حمل و نقل میزان آلودگی را تا 500 متر انتقال می دهند.

4.در خانه، از وسایل برقی کمتری استفاده کنید ، به طور کلی هر وسیله ای که از انرژی استفاده می کند، موجب آلودگی هوای داخل منزل خواهد شد، با کاهش مصرف انرژی، به بهوبد کیفیت هوا کمک خواهید کرد.

5.مدارس باید تغییراتی را اعمال کنند تا هرچه کمتر در معرض دود ناشی از سرویس مدارس قرار گیرند، یکی از این راهکارها، روشن نبودن بیهوده ی سرویس چند ساعت قبل از خروج دانش آموزان از مدرسه است.

6.بیشتر پیاده روی و دوچرخه سواری کنید، یا اینکه از وسیل حمل و نقل مومی همچون ، اتوبوس و مترو استفاده نمایید.

7.چوب و زباله ها را نسوزانید، مهم ترین عامل آلودگی هوا می باشد.

8.از وسایل نقلیه ای که فرسوده هستند و مصرف سوخت بالایی دارند ، تا حد امکان استفاده ننمایید.

9.به هیچکس اجازه ندهید که در محیط های سرپوشیده، سیگار بکشد.

10.در محیط خانه از بخور آب و اکالیپتوس استفاده نمایید. همچنین نوشیدن شیر پس از یک روز پر رفت و آمد به پاکسازی ریه ها کمک می کند.

10 راهکار برای مقابله با هوای آلوده را در این مقاله عنوان عنوان کردیم، البته که راههای بسیاری برای مقابله و یا حداقل کاهش اثرات آلودگی نیز وجود دارند.