خواص چای رازیانه

رازیانه از خانواده ی جعفری ها است، اگر تا به حال خواص چای رازیانه را نمی دانستید لطفا تا انتهای مقاله همراه باشید.

از سیستم ایمنی گرفته تا روده ها، بهتراست بگوییم از فرق سر تا نوک انگشت پا این چای مفید هست.

*کمک به تقویت سیستم ایمنی :

چای رازیانه به مقدار فراوان حاوی ویتامین C بوده و به علاوه، دارای ویتامین های A، B و D نیز می باشد. همچنین از لحاظ املاحی چون کلسیم، آهن، منیزیم و فسفر غنی می باشد.

خاصیت آنتی اکسیدانی این چای، موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. برای بهره گیری از این خاصیت، روزی 1 فنجان چای رازیانه بنوشید.

*تسکین دردهای شدید معده و نفخ

این چای موجب بهبود عملکرد سیستم گوترشی می شود، به همین دلیل برای رفع دردهای معده و نفخ شکم بسیار مؤثر است. در ماه رمضان برای بعد ار افطار حتما یک فنجای چای رازیانه بنوشید، تغییرات را خواهید دید.

*مؤثر برای کاهش کاهش وزن

چای رازیانه علاوه بر تقویت عملکرد سیستم گوارشی، در عین حال حس سیر بودن به مدت طولانی تر می دهد. همچنین به کمک ویتامین ها و املاح موجود، به تسریع سوخت و ساز بدن نیز کمک می کند. پس برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، نیز مفید و مؤثر می باشد.

*کاهش سرفه

به سبب دارا بودن مقدار زیادی ویتامین C، در بدن به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند به همین علت، موجب دفع رادیکالهای آزاد که مسبب انواع بیماری ها هستند، می شود. به خصوص به دلیل وجود دو ماده به نامهخای آنِتول و فنوکونون، گلودرد و سرفه را به میزان زیادی کاهش می دهد.

*حفط تعادل فشار خون

چای رازیانه به دلیل اینکه حاوی پتاسیم می باشد، به پاکسازی بدن از حضورمواد خارجی و فراخ رگ ها کمک کرده، در نتیجه جریان خون به سهولت انجام می گیرد و چون رگ ها از پلاکت ها و مواد مفید پاکسازی می شوند، در نتیجه میزان فشار خون متعادل می ماند. پس برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، این چای بسیار مفید خواهد بود.

*مسکن طبیعی

این چای در خصوص شل کنندگی عضلات نیز بسیار مورد استقبال قرار می گیرد، از سردرد گرفته تا سایر دردهای عضلانی، به جای مصرف داروهای شیمیایی، می توانید از چای رازیانه کمک بگیرید.

*کاهش جوش،آکنه و لکه های پوستی

به دلیل فراوانی ویتامین ها و املاح در این چای، سلامت پوست هم از این قاعده مستثنی نیست، تمام فواید چای رازیانه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آن می باشد، برای تأثیر بیشتر ، جدا از نوشیدن روزانه از این چای، می توانید بعد از دم کردن، بگذارید تا خنک شود، بعد روی پوست صورت قرار دهید.

*کاهش چشمگیر استرس و بی خوابی

خاصین آنتی اکسیدانی این چای را از اول مقاله بارها عنوان کردیم، در این مورد نیز این ویژگی موجب کاهش استرس و بی خوابی های ناشی از استرس می شود.