سحری چی بخوریم؟

11 ماه به سرعت برق و باد گذشت و ماه پربرکت رمضان فر رسید، درسته امسال مثل همه مراسماتی که گذشت، کلا متفاوت از سالهای قبل هست و دلیلش ویروس کرونا است، ولی همه امید داریم که به برکت این روزها و ماه مبارک، خیلی زود تموم بشود.  خیلی از کسانی که روزه می گیرند، اغلب دوست دارند که برای سحری موادی غذایی ای بخورند که در طول روز احساس سیر بودن بیشتری داده و حاوی ویتامین ها و املاح مورد نیاز آن روز باشد.برای سحری چی بخوریم؟ تا انتهای متن همراه باشید.

صدر لیست، تخم مرغ

یکی از پر طرفدارترین سحری ها تخم مرغ است، هم به دلیل سیر نگه داشتن طولانی مدت، هم سرشار از پروتئین بودن و هم مقوی بودن. البته نوع پخت تخم مرغ نیز مهم است، سعی کنید که با روغن زیاد و نمک زیاد نپزید زیرا خیلی زود احساس تشنگی خواهید کرد. بهترین نوع پخت آن، به شکل آب پز می باشد.

شیر

مثل تخم مرغ، شیر هم حاویپروتئین زیاد بوده و در طور روز سیر بودن خواهید کیرد، به علاوه، نیاز به مایعات بدن را تأمین کرده و از این بابت نیز بسیار حائز اهمیت است. بهتر است در وعده ی سحری برای نوشیدن شیر، کمی دارچین اضافه نمایید. چرا؟ مورد بعدی را مطالعه بفرمایید.

دارچین

دارچین هم حسی سیر بودن برای مدت طولانی مدت می دهد  و هم نیاز بدن به مواد قندی را به سالم ترین شکل ممکن رفع می کند که در نتیجه میزان قند خون بدن متعادل شده و بوی بد دهان از بین می رود.

ماست

درواقع وقتی روزه می گیریم، بدن به مدت طولانی از مایعات و املاح معدنی محروم می ماند، کمبود ویتامین ها و املاح باعث احساس ضعف و خستگی سریع به هنگام روزه داری می کنند، برای جلوگیری از این اتفاق، می توانید با خیال راحت چندین پیاله ماست بخورید، حتی می توانید مقدار کمی گندم، جو یا نخود پخته هم اضافه کنید تا کاملا سیر شوید.

ادامه دارد…

نسیم فرضعلی پور