فواید کله پاچه

همانطور که می دانید، کله پاچه یکی از پرطرفدارترین و در عین حال مقوی ترین غذاهایی است که نه تنها در ایران، بلکه در کل دنیا شناخته می شود.در این مقاله فواید کله پاچه را بیشتر خواهیم شناخت.

به سبب داشتن کلاژن، ویتامین و املاح، اشکنه کله پاچه موجب تقویت سیستم گوارشی شده و در هر ساعتی از شبانه روز می توانید مصرف نمایید.

در فصول سرد سال، برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا، بسیار مفید بوده و چنانچه همراه با سیر، لیموترش و سرکه مصرف شود، خاصیت آنتی بیوتیکی فوق العاده قوی ای می یابد.

استخوان سازی

برای کودکان و نوجوانان که در سنین رشد هستند، جهت استخوان سازی بسیار مهم بوده و در تقویت عضلات و وزن استخوان نقش مهمی دارد.

درمان آنمی

برای افرادی که دچار آنمی ( کم خونی ) هستند، بسیار توصیه شده و در بیماران سرطانی روند پیشرفت  بیماری را متوقف و یا بسیار کند می کند. داروهایی که به این بیماران تزریق می شود، باعث از بین رفتن کلاژن بدن آنها شده، که در این مود هم اشکنه کله پاچه با دارا بودن کلاژن فراوان، به ترمیم کلاژن های از دست رفته بسیار کمک می کند.

غضروف سازی 

خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در این ماده، بدن را محافظت کرده و ترکیب زبان، چشم و مغز با اشکنه کله پاچه، مایع بین استخوانی و غضروف ها را تقویت می کند.