نشانه های افسردگی

در نگاه اول، شاید خیلی از افراد، افسردگی را سیاه و سفید بدانند، یعنی یا افسردگی هست یا نیست، ولی افرادی که افسردگی دارند، می دانند که حقیقت خیلی پیچیده تر از این حرفهاست. علائم افسردگی از فردی به فرد  دیگر تغییر می یابند، در این مقاله به شایع ترین نشانه های افسردگی خواهیم پرداخت .

افسردگی

معمولا تا اسم افسردگی می آید، همه می پنداریم که یعنی فرد نباید احساس خوب داشته باشد.

افسردگی چیست؟

متخصصان یک فرد را افسرده می نامند زمانی که علائم زیر را داشته باشد :

*بی حالی

* عدم تمایل به انجام هیچ کاری

* تغییر بارز در وزن و اشتها

* تغییر میزان خواب

* تغییر در میزان فعالیت

* خستگی و کمبود انرژی

* از دست دادن تمرکز

* حس گناه و بی ارزش بودن

* فکر به خودکشی

چند نکته در مورد اینکه شاید راجع به افسردگی ندانید :

1.افسردگی محرکهای متفاوتی دارد. افرادی که اخیرا تحت تاثیر شرایط استرس زای شدید قرار گرفته اند، چنانچه قبلا افسردگی داشتند، معمولا دچار افسردگی خواهند شد.

2.افسردگی، بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. سردرد، مشکلات معده، تنگی نفس همگی می توانند از علائم افسرگی باشند.

3.مغز افراد افسرده، ظاهر متفاوت تری دارند. مشاهده ی تضاویر مغزی از افراد که افسرده اند، نشان می دهد که ساختار و جریانات مغزی در این افراد نسبت به افراد سالم متفاوت است.

4.افسردگی به دیگر مشکلات سلامتی مربوط می شود. افرادی که به بیماری های مزمن دچار هستند، همچون دیابت و مشکلات قلبی، بیشتر در معرض این بیماری قرار می گیرند.

5.افسرده ها ممکن است که اصلا افسرده به نظر نرسند، به همین دلیل افسردگی را بیماری خاموش هم می نامند. افراد ممکن است شاد و سرزنده دیده شوند ولی از باطن دچار افسردگی باشند.

6.ورزش می تواند افسردگی را مدیریت کند. ورزش کردن باعث تولید هورمون هایی می شود که وظیفه ی شاد کردن ذهن و جسم را دارند. سعی کنید اغلب روزها حداقل 30 دقیقه فعالیت جسمی داشته باشید. توصیه می شود که افراد افسرده حتما از یک رژیم غذایی سالم پیروی کرده، خواب منظم و ورزش منظم داشته باشند.