جوش شیرین پر خاصیت

جوش شیرین :

سدیم بی کربنات یا همان جوش شیرین یک ترکیب شیمیایی است که از مخلوط یون های سدیم و یون های بی کربنات به دست می آید. جوش شیرین موارد مصرف بسیار زیادی دارد. اکثرا تصور بر این است که جوش شیرین به عنوان ماده ای برای پخت و پز و یا رفع بوی یخچال مورد استفاده قرار می گیرد ولی جالب است بدانید این ماده برای سلامتیتان بسیار مفید است. اگر تا به حال از جوش شیرین استفاده نکرده اید و فواید جوش شیرین را نمیدانید، آماده شوید تا با استفاده کردن از آن شگفت زده شوید.

فواید جوش شیرین :

کمک به مسائل گوارشی :

جوش شیرین به خنثی سازی اسید بدن کمک کرده و PH بدن را متعادل می سازد و اغلب برای رفع رفلکس اسیدی و سوزش سر دل استفاده می شود. هرگاه به دلیل مصرف بیش از حد غذاهای اسیدی دچار مشکل شدید، نوشیدن مقداری جوش شیرین حل شده در آب تا حد بسیار زیادی به تنظیم PH بدن کمک خواهد کرد. توجه به این نکته نیز مهم است که نوشیدن و یا مصرف بیش از حد جوش شیرین می تواند منجر به افزایش تولید اسید شود.

ضد قارچ و یا ضد باکتری :

تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد جوش شیرین برای از بین بردن باکتری های مرتبط با پوسیدگی دندان از جمله استروپتوکوکوس موتانس بسیار کار ساز است. همچنین در مقابله با گروه های مختلف قارچی از جمله مخمرها، درماتوفیت ها و عفونت های پوستی و ناخن بسیار موثر است.

افزایش سلامت کلیه :

طبق تحقیقات به عمل آمده در کلینیک نفرولوژی آمریکا مصرف جوش شیرین، میزان پیشرفت نارسایی کلیه را کند تر کرده و باعث بهبود وضعیت تغذیه بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی می شود.

کاهش عفونت های ادراری :

طی یک مطالعه علمی در سال 2017 در کلینیک مایو، نتایج به دست آمده حاکی از این بود که زنان مبتلا به عفونت ادراری 4 هفته پس از مصرف جوش شیرین به سطح قابل توجهی از اثرات مثبت بر روی علائم رسیدند. به نظر می رسد استفاده ازجوش شیرین راهی آسان و ارزان جهت بهبود علائم عفونت ادراری بدون هیچ عوارض جانبی ناخواسته می باشد.

کاهش درد عضلانی و خستگی :

در سال 2013  دکتر لوئیس ماری بروک در یک مقاله علمی اعلام کرد مصرف بی کربنات سدیم قبل از ورزش، ممکن است اثر مثبتی بر عملکرد ورزشی کوتاه مدت یا بلند مدت با شدت بالا داشته باشد.

کمک به کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی :

شستشوی روزانه با جوش شیرین می تواند به بهبود عوارض جانبی شیمی درمانی بی انجامد. 1/4 قاشق چایخوری جوش شیرین با 1/8 قاشق چایخوری نمک دریایی در یک فنجان آب گرم را با هم ترکیب نموده و دهان خود را روزی 3 بار بشویید.

دئودرانت طبیعی :

1 قاشق چایخوری جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب نموده و خمیر به دست آمده را به زیر بغل و پاهای خود بمالید و از نتیجه آن شگفت زده شوید.

سایر فواید جوش شیرین عبارتند از:

لایه بردار صورت، نرم کننده دست، تسکین دهنده پا، رفع خارش پوست، تسکین دهنده نیش حشرات، رفع آفتاب سوختگی، پاک کننده مو، پاک کننده برس، شانه و مسواک، خمیردندان خانگی، سفید کننده دندان، سوزش سردل و سوهاضمه، جلوگیری از ابتلا به سرطان

https://draxe.com/baking-soda-uses/