عوامل کاهنده و افزاینده فشار خون

اگر فشار خون تان به یکباره می افتد ، سرگیجه می گیرید ، چشمهایتان سیاهی می رود و به دنبال روش های طبیعی برای کاهش فشار هستید ، جای درستی تشریف آورده اید ، تا آخر مقاله همراه باشید.

در این مقاله ، هرآنچه که باعث افزایش خون به هنگام افت ناگهانی فشار باید بخوریم و برعکس را در این مقاله می توانید بخوانید.

چرا فشار می افتد؟

قبل از اینکه بریم سروقت عوامل افزایش فشار ، بهتر است که عامل افت فشار را بدانید، چرا دچار این حالت می شویم؟

1.تغذیه ی ناکافی و ناسالم

2.مصرف بیش از اندازه ی کربوهیدرات

3.رژیم های نامناسب غذایی

4.بی خوابی بیش از اندازه

5.کم آبی بدن

6.خستگی مفرط

7.گرمازدگی

8.تهوع

9.بیماری های کلیوی و قلبی

10 اسهال طولانی مدت

11.عوارض جانبی برخی بیماری ها

12.بارداری

13.عادات غذایی غلط

14.پیری

چه عواملی باعث افزایش فشار می شوند؟

دوغ شور

در بین مردم یکی از رایج ترین و سریعترین راههای افزایش فشار ، نوشیدن دوغ شور است. دوغ هم به سبب تأمین آب مورد نیاز بدن و هم به سبب وجود جریان خون را تسریع می کند.

قهوه

قهوه و تمام نوشیدنی هایی که حاوی کافئین هستند ، برای افزایش فشار بسیار مؤثرند ، زیرا کافئین موجب تسریع گردش خون می شود و این به افزایش فشار کمک می کند.

زیتون

یکی دیگر از عوامی تأثیرگذار،زیتون است . به خصوص زیتون سیاه شور در این مورد عالی است. زیتون جریان خون را تسریع می کند و چنانچه به محض کاهش فشار خون چند عدد زیتون مصرف کنید ، بی حالی و ضعف به سرعت از بین می رود.

رزماری

هم به عنوان ادویه می توانید استفاده کنید و یا اینکه چند عدد رزماری را به مدت 10 دقیقه مثل چای دم کنید و چون جزء  مواد غذایی ای است که باعث تسریع جریان خون می شود ، در نتیجه در افزایش گردش خون نیز مؤثر است.

عسل

عسل یکی از طبیعی ترین روش های متعادل کننده ی سطح فشار خون است . اگر از افت  فشار خون تان مطمئن هستید ، سرگیجه ، سیاهی رفتن چشم ها را دارید ، 1 قاشق مرباخوری عسل بخورید ، دقت داشته باشید چنانچه دیابت دارید ، عسل به جای مفید بودن ، مضر خواهد بود.

کشمش

کشمش همچون عسل برای بیماران دیابتی مضر می باشد ولی برای افرادی که دچار فشار خون پایین هستند ،بسیار مؤثر است. چنانچه دچار فشار خون پایین مزمن هستید ، روزی یک مشت همراه با چای یا شیر می توانید مضرف کنید. کشمش خون ساز است و در صورتی که به طور مداوم مصرف شود ، به تسریع جریان خون منجر شده و فشار خون را تنظیم می کند.

اسفناج

اسفناج هم مثل کشمش در طولانی مدت ، در صورت مصرف منظم ، بیشتر از آنچه فکر می کنید به درمان فشار خون پایین کمک می کند ، به دلیل وجود منیزیم و آهن باعث تسریع جریان خون می شود. برای بهره مند شدن از فواید اسفناج بهتر است که به شکل خام مصرف نمایید.

آب

چنانچه به مدت طولانی بدنتان کم آب بماند ، دچار افت فشار خواهید شد ، به طور میانگین روزی 2-2/5 لیتر آب بنوشید.

به یاد داشته باشید که هیچ غذا و یا نوشیدنی ای به تنهایی قابلیت درمان ندارد و اینکه قبل از مصرف مداوم ماده ی غذایی جدید که قبلا استفاده نکرده اید ، حتما با پزشکتان مشورت نمایید.

نوشته شده توسط نسیم فرضعلی پور