طرز تهیه ی آلفاژور

یکی از دسرهای معروف کشور پِرو است که هم نوعی کیک و هم بیسکویت تلقی می شود. به سبب مواد لازم کم و در دسترس ، خیلی راحت و سریع آماده می شود.بریم سراغ طرز تهیه ی آلفاژور

مواد لازم برای باز کردن خمیر 

3 قاشق غذاخوری نشاسته

مواد لازم برای خمیر 

200 گرم آرد ، 300 گرم نشاسته ی ذرت ، 150 گرم پودر قند ، 1 عدد تخم مرغ ، 2 عدد زرده ی تخم مرغ ، 200 گرم کره ی مایع ، 1عدد پوست لیمو ، 1 پاکت بکینگ پودر ، 1 پاکت وانیل .

برای تزئین 

1 لیوان گردو

مواد لازم برای مربای شیر 

1 لیتر شیر

400 گرم پودر قند

2 پاکت وانیل

½ قاشق چایخوری جوش شیرین

طرز تهیه 

1.داخل قابلمه ی بزرگی ، شیر و شکر را ریخته و بعد روی حرارت ملایم قرار دهید. به محض خارج شدن بخار ، وانیل و جوش شیرین را اضافه کرده و تا زمانی که رنگ مخلوط تیره تر شده و کدام بیشتری بگیرد ، به کمک قاشق هم بزنید.

2.برای داشتن مربایی غلیظ تر باید 75 دقیقه روی حرارت هم بزنید در غیر اینصورت به مدت 60 دقیقه حرارت داده و سپس بردارید.

3.تمام مواد خشک را باهم مخلوط و به شکل حوضی وسط مخلوط را باز کرده و همه مایعات را بریزید ، در ابتدا به کمک قاشقی هم بزنید و بعد از کمی سفت شدن به کمک دست تا یکدست و صاف شدن خمیر ورز بدید ، بعد خمیر را به مدت 15 دقیقه داخل یخچال قرار بدید.

4.به کمک نشاسته خمیر را به ضخامت ½ سانتی متر باز کرده و به کمک قالب ، دایره دایره ببرید ، روی کاغذ روی 170 درجه به مدت 11 دقیقه بپزید.

5.بیسکویت های پخته را بر عکس کرده و بین هر لایه ، از مربای شیر قرار دهید ، و دو بیسکویت را روی یکدیگر قرار دهید ، برای تزئین هم می توانید از گردو استفاده کنید. نوش جان

نوشته شده توسط نسیم فرضعلی پور