5 نوشیدنی برای تقویت سیستم ایمنی

تقریبا هرروز خوراکی ها و نوشیدنی های متفاوتی برای این منظور معرفی می شوند، هر چقدر که دارای سیستم ایمنی قوی تری باشیم، امکان ابتلا یه بیماری ها و مدت زمان بهبودی کمتر می شود. یکی از اصلی ترین راههای تقویت سیستم تغذیه ی سالم می باشد. در این مقاله 5 نوشیدنی برای تقویت سیستم ایمنی معرفی می شوند.

1.پرتقال، گریپ فروت و زردچوبه

این نوشیدنی، جهت شروع روزی پر انرژی و افزایش متابولیسم و تأمین نیاز روزانه ی ویتامین C را تضمین می کند.

گریپ فروت و پرتقال، به دلیل داشتن ویتامین C، بافت های بدن را از وجود مواد مضر به کمک خاصیت آنتی اکسیدانی خود، پاکسازی می کنند. کورکومین موجود در زردچوبه هم، علاوه بر کاهش میزان استرس، بدن را مقابل عفونت ها، محافظت می کند.

2.سیب سبز، هویج و فلفل کاپیا ( فلفل قرمز دلمه ای )

ترکیب سیب سبز، هویج و فلفل قرمز، سیستم ایمنی را تقویت کرده و علائم پیری را تا حد چیمگیری کاهش می دهد. هویج با داشتن ویتامین A و سیب با داشتن ویتامین های C و K ، نیاز سیستم ایمنی برای تقویت شدن را تأمین می کنند. همچنین فلفل قرمز دلمه ای حدود 3 برابر بیشتر از پرتقال، حاوی ویتامین C می باشد.

3.چغندر، هویج، زنجبیل و سیب

این ترکیب، به خصوص در پاکسازی کبد و روده ها و تقویت سیستم ایمنی بسیار کمک کننده است.زنجبیل خاصیت ضد التهابی و ضد ویروسی دارد. چغندر هم از لحاظ بتائین آمینواسید که در پاکسازی کبد مؤثر است، غنی می باشد.

4.شیر تخمه کدو

در این ترکیب شیر وجود ندارد ! به علاوه خیلی راحت تهیه می شود. حدود 1 فنجان تخمه کدو را با کمی آب داخل مخلوط ریخته و هم بزنید، سپس درون پارچه ای ریخته و خوب صاف نمایید. این نوشیدنی نه تنها به تقویت سیستم ایمین کمک می کند، بلکه به مقدار زیادی حاوی آمینو اسید تریپتوفان است که باعث تولید بیشتر هورمون های شادی ( سروتونین و دوپامین ) می شود.

5.اسفناج، خیار، سیب سبز و لیمو ترش

این ترکیب برای طرفداران دیتاکس سبزیجات مناسب است. این نوشیدنی مواد مضر موجود در بدن را پاکسازی کرده و به دلیل پایین شاخص گلیسمی، برای افرادی که نمی توانند قند موجود رد میوه جات را هضم کنند، بیماران کاندیدا و افراد چاق، بسیار مؤثر است.

کلید تغذیه ی سالم، تنوع در تغذیه است. این نوشیدنی به سبب وجود لیمو ترش و بالبطع آن، وجود ویتامین C ، سیستم ایمنی را تقویت می کند.