فواید شگفت انگیز شکلات تلخ

شکلات تلخ، محصولی است که از کاکائوی خالص به عمل می آید. به خصوص اینکه هیچ روغن مضری در تولید آن دخالت ندارد. این شکلات نسبت به سایر شکلات ها 3 برابر بیشتر حاوی آنتی اکسیدان است. مصرف روزی یک تکه کوچک شکلات تلخ از پیری زودرس جلوگیری کرده و ریسک ابتلا به سرطان را به شدت کاهش می دهد. در ادامه مقاله فواید و خواص شگفت انگیز شکلات تلخ را مطالعه خواهید نمود:

  • شکلات تلخ حاوی تئوبرومین است، در سایه ی این ماده، این نوع شکلات برای رفع سرفه بسیار مؤثر بوده و به محض مصرف، سریعا خارش گلو را از بین می برد.
  • شکلات تلخ منبع غنی آنتی اکسیدان است، کاکائوی موجود در شکلات تلخ، به مقدار زیاد نقش آنتی اکسیدان را ایفا می کند. به همین ترتیب در صورت مصرف منظم این نوع شکلات، سلامت قلب و عروق تا حدود زیادی تضمین شده و ریسک سکته ی قلبی کاهش می یابد.
  • شکلات تلخ استرسی را کاهش داده و مغز را به آرامش می رساند.
  • ماده ای به نام پلاونیت موجود می باشد که دشمن کلسترول خون است. به همین دلیل شکلات تلخ سطح کلسترول خون را تنظیم می کند.

 

خواص شکلات تلخ

شکلات تلخ برای چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟

شکلات انواع متفاوتی دارد. از بین همه انواع شکلات، نوع تلخ آن بیشتر از بقیه مورد پسند است. به طور مختصر می توان به این صورت شرح داد که شکلات برای این موارد مؤثر می باشد :

  • شکلات تلخ برای سلامت پوست بسیار مفید بوده به خصوص برای رفع لک های ایجاد شده در اثر تابش آفتاب مؤثر است. به طوریکه موجب ایجاد پوستی سالم تر و شفاف تر می شود.
  •  افراد دیابتی با خیال راحت می توانند شکلات تلخ مصرف نمایند، زیرا میزان قند خون را متعادل نگه می دارد.
  •  موجب کاهش استرس در خانمهای باردار می شود.
  •  کمک به کاهش وزن می کند.

بیشتربدانید: از فواید شکلات تلخ برای بدنسازها چه می‌دانید؟


سایر فواید شگفت انگیز شکلات تلخ

معمولا همه افراد شکلات دوست دارند ولی باتوجه به اینکه شکلات حاوی شکر بسیار زیادی است، به همین علت افراد دیابتی مجبورا باید مراعات کنند، قضیه در مورد شکلات تلخ فرق می کند. شکلات تلخ از کاکائو به عمل می آید. در نتیجه نسبت به سایر شکلات ها پر خاصیت تر است. طبق تحقیقاتی که انجام گرفته است. زنانی که شکلات تلخ مصرف می کنند، کمتر دچار فلج اعضا می شوند.

شکلات تلخ شادی آور است در حالیکه استرس را کاهش می دهد، همچنین موجب آرامش نیز می شود.

به علاوه به سبب فیبر فراوانی که دارد، سبب احساس سیری به مدت طولانی تر می شود، پس گزینه ی مناسبی برای افراد دارای رژیم غذایی است.

یکی دیگر از خواص شکلات تلخ، تسریع جریان خون به مغز و رتینا که مسئول واضحتر شدن بینایی است، می شود، در نتیجه  قدرت بینایی تقویت می شود.


حتماًبخوانید: فواید شکلات تلخ برای مردان


فواید کمتر شناخته شده‌ی شکلات تلخ

شکلات تلخ علاوه بر خوشمزه و پر خاصیت بودن، فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارد، یکی از بارزترین این فواید، شادی آور بودن این ماده ی غذایی است. علاوه بر تمام این خواص، برای سلامتی بدن، فواید دیگری دارد که در ادامه خواهید خواند :

  • شکلات تلخ منبع انرژی است، به خصوص قبل از انجام تمرینات ورزشی، چنانچه همراه با قهوه و یا ماست مصرف شود، باعث بهبود عملکرد کلی می شود.
  • شکلات تلخ خون را به مغز پمپاژ کرده و این باعث افزایش سطح گیرایی افراد شده و در نتیجه موجب بالا رفتن سرعت یادگیری می شود.
  • یکی دیگر از فواید شکلات تلخ، شاداب تر کردن پوست می باشد.

به چه طریقی شکلات تلخ مصرف کنیم؟

مثل هر چیز دیگری، شکلات تلخ نیز در صورتیکه به اندازه مصرف شود، مفید خواهد بود. گرچه نسبت به بدن افراد متفاوت سا، ولی هفته ای 2-3 مرتبه و هربار به اندازه ی 30 الی 60 گرم عالی خواهد بود. دقت داشته باشید که به هنگام خرید شکلات تلخ، بیشتر از 60 درصد کاکائو داشته باشد.


حتماًبخوانید: فواید شکلات تلخ برای زنان


خرید شکلات تلخ

اگر شما هم از طرفداران شکلات تلخ هستید و به دنبال خرید بهترین و با کیفیت‌ترین شکلات تلخ می‌باشید، پیشنهاد ما به شما شکلات تلخ 85 درصد شونیز است.

شکلات تلخ تخت 85 درصد

شکلات تلخ تخت 85 درصد