فندق خوشمزه پرخاصیت
فندق پر خاصیت

فندق میان وعده ی خوشمزه ای است که هم به صورت جدا و هم به عنوان افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.چنانچه فردی فندق را به صورت حساب شده از بابت کالری و ارزش غذایی مصرف نماید، تمامی خشکبار می تواند به عنوان منبعی برای سلامتی محسوب می شود.

فندق حاوی

ویتامین E ، چربی مفید، پروتئین و فیبر می باشد.

در این مقاله خواهید خواند که فندق چگونه می تواند برای سلامتی مفید بوده و کلسترول را پایین آورده و سطوح انسولین خون را متعادل می کند.

6 فایده برجسته فندق
1.بهبود حرکات کرم وار روده ای

فندق منبع غنی فیبر است، مصرف مقدار زیادی فیبر، موجب بهبود حرکات روده شده و از یبوست جلوگیری می کند. طبق جداول راهنمای سلامتی در آمریکا، زنان بایستی روزانه زنان مابین سن 31-50 به طور میانیگن روزانه 25.1 گرم فیبر مصرف می کنند و مردان در همین رده سنی بایستی روزانه 30.8 گرم فیبر دریافت کنند. 28 گرم حدود 2.7 گرم از نیاز روزانه فیبر را رفع می کند.

2.کاهش میزان افزایش وزن

طبق تحقیقات اخیر ، مصرف فیبر در برخی از مردم، از احتمال افزایش وزن، می کاهد. یعنی مصرف فندق، موجب کاهش تجمع چربی در بدن می شود.

تحقیقی که در سال 2018 انجام شد، معادله ی جالبی از مصرف فندق نشان داد.اینکه با افزایش مصرف فندق، میزان افزایش وزن کاهش یافته و احتمال ابتلا به چاقی و اضافه وزن کاهش می یابد. در این مطالعه، شرکت کنندگانی که آجیلی جات مصرف کردند، نسبت یه گروهی که مصرف نکرده بودند، کمتر دچار افزایش وزن شدند.

3.محافظت در برابر تخریب سلولی

فندق از بابت آنتی اکسیدان بسیار غنی می باشد. ترکیباتی که از اکسید شدن سلول ها جلوگیری می کنند، آنتی اکسیدان ها از گسترش تخریب توسط رادیکالهای آزاد جلوگیری می کنند.

فندقی حاوی مقدار زیادی ویتامین E می باشد که این ویتامین همچون لایه ای محافظت کننده از بدن در برابر انواع تخریب سلولی مربوط به سرطان جلوگیری می کند.

4.پایین اوردن سطح کلسترول

مصرف فندق سزح کلسترول خون را پایین می آورد. مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد، نشان داد که رژیم غذایی حاوی فندق سطح لیپوپروتئین با چگالی کم که به اصطلاح LDLشناخته می شود را کاهش می دهد.

این نوع کلسترول ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. محققان به این نتیجه رسیدید که هیچ افزایشی در وزن شرکت کنندگان رخ نداده است و در نتیجه نگرانی ها در مورد ارتباط مستقیم میزان مصرف آجیلی جات و افزایش وزن کاهش یافت.

تحقیقی که در سال 2016 انجام شد، نشان داد که مصرف فندق سطح کلسترول بد را کاهش می دهد.

5.بهبود حساسیت به انسولین

مصرف آجیلی جات شامل فندق، حساسیت بدن به انوسلین را کاهش می دهد.

آزمایشی کوچکی که در سال 2011 انجام شد، ثابت کرد که مصرف 30 گرم آجیل حاوی 7.5 گرم فندق به طور روزانه، میزان حساسیت افراد به انسولین را به مدت 12 هفته کاهش داد.

کاهش حساسیت به انسولین، نقش مهمی در عدم پیشرفت دیابت نوع 2 دارد. هرچقدر مقدار این حساسیت کمتر باشد، احتمال ابتلا به دیابت کاهش می یابد.

6.تضمین سلامت قلب

فندق سلامت قلب را تضمین می کند. تحققی مه در سال 2013 انجام گرفت، نشان داد که رژیم غذایی سرشار از فندق، التهاب و عفونت را در بدن شرکت کنندگان، کاهش می دهد.

خلاصه

مصرف فندق از جهات بسیار مختلفی سلامت فرد را تحت تأثیر قرار می دهد. اثرات فندق :

*تقویت و بهبود حرکات روده ای

* کاهش احتمال افزایش وزن

* محافظت در برابر تخریب سلولی

* محافظت در برابر تخریب سلولی

* کاهش دهنده ی سطح کلسترول بد

* بهبود حساسیت به انسولین

* تقویت سلامت قلب

* کاهش التهاب بدن

محصولاتی که حاوی فندق می باشند :