مراقبت از کلیه ها

کلیه ها مثل سایر اعضای بدن و شاید حتی بیشتر ، مسئولیت دارند و بسیار حساس هستند . اولین قدمی که برای حفظ سلامت کلیه ها باید انجام بدید ، نوشیدن آب زیاد هست ولی باید بدانید که این کافی نیست و نیازمند مراقبت بیشتری است. در این مقاله مواد غذایی مفید برای مراقبت از کلیه ها را خواهید خواند.

نشانه ها و علائمی که نشان می دهند آیا در کلیه ها مشکلی وجود دارد یا نه؟

تغییر در دفعات ادرار ( کم یا زیاد شدن )

تغییر در ظاهر ادرار ( وجود خون یا کف در ادرار)

التهاب و باد کردن بخشهایی از بدن

احساس سرمای زیاد

خستگی

خارش بدون علت پوست

تنگی نفس

کم اشتهایی و حالت تهوع و استفراغ

سرگیجه و عدم تمرکز

درد کتف هر دو طرف

کدام مواد غذایی برای کلیه ها مفید هستند؟

جعفری

این گیاه حاوی مقادیر زیادی ویتامین C بوده و به علاوه املاح فراوانی دارد. دقت داشته باشید که جعفری را نه به شکل پخته ، بلکه خام مصرف نمایید. جعفری نیاز آب بدن را متعادل می کند که برای این منظور ، در وعده ی صبحانه ، چند قطره آب لیموی تازه روی جعفری ها ریخته و میل نمایید.

تخم کدو

تخم کدو به مقدار زیادی حاوی آهن و روی می باشد و چنانچه به اندازه ی کف دست مصرف شود ، برای سلامتی کلیه مفید خواهد بود ، تخم کدو در بدن ، نقش امگا 3 خواهد داشت ، به شرطی که به صورت خام مصرف نمایید.

سیب قرمز

امروزه ، در تمام فصول سال ، سیب سرخ وجود دارد . سیب قرمز به سبب داشتن فیبرهای مفیدزیاد برای شستشو و پاکسازی کلیه ها مفید می باشد.

کدو تنبل

کدو تبل فقط چندماه در سال وجود دارد که باید از این مدت نهایت استفاده را کرد. برای استفاده از کدو تنبل به منظور پاکسازی کلیه ها ، بهتر است به صورت خام و رنده شده به عنوان سالاد مصرف کرد.

ماست

ماست از بابت کلسیم ، ویتامین D و پروبیوتیک بسیار غنی می باشد. بهتر است از ماست های طبیعی که تارخ انقضای طولانی مدت ندارند استفاده نمایید.. کافی است در طول روز چند پیاله ماست میل نمایید.

آب لیمو

آب لیمو خاصیت آنتی اکسیدان و دیورتیک دارد . نوشیدن آب لیمو به خصوص در افرادی که از سنگ کلیه رنج می برند ، بسیار توصیه می شود. نصف لیموی تازه را داخل یک لیوان آب ولرم ریخته کمی عسل اضافه کرده و میل نمایید.

نکته :

هیچ کدام از مواد غذایی بالا ، راه درمان نیست ، چنانچه ناراحتی کلیه دارید و یا احساس می کنید که مشکلی ایجاد شده است ، حتما و قطعا به پزشک مراجعه نمایید، تمامی مواد غذایی عنوان شده صرفا خاصیت کمک کنندگی دارند و نه درمان، سلامتی خود را به خطر نیندازید.

نوشته شده توسط نسیم فرضعلی پور