مواد غذایی ضد سرطان

پزشکان همواره در جستجوی علل مختلف بروز سرطان هستند و طی تحقیقاتی که در مورد مواد غذایی ضد سرطان انجام گرفته، بیانگر این است که برخی از غذاها یا خوراکی ها مانند رژیم های غذایی مدیترانه ای دشمن سرطان هستند؛ همچنین به این نتیجه رسیده اند که این غذاها از پیشروی تومورهای سرطانی پیشگیری می کنند.

قارچ میتاک

قارچ میتاک معروف به قارچ رقص در ژاپن می باشد. این قارچ دارای خواص ضدالتهابی بوده و در فرهنگ چینی برای درمان دیابت و فشار خون بالا استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد این قارچ باعث تولید یک ماده شیمیایی به نام بتاگلوتن در بدن می شود که باعث تحریک سلول های سیستم ایمنی بدن شده و بدین وسیله رشد تومورهای سرطانی را کند می کند. می توانید قارچ را کمی سرخ کرده و با لیمو و سیر و زنجبیل ترکیب کرده و بخورید.

گردو

تحقیقات نشان می دهد در بیماران تحت درمان سرطان، مصرف گردو می تواند به حفظ بافت های عضلانی و بهبود عملکرد آن کمک کند. همچنین به عنوان یک ماده ضدالتهابی به کار می رود. بنابرین توصیه می شود قارچ میتاک سرخ کرده را با گردو ترکیب کرده و با خوردن آن به این عنصر اجازه دهید تا جادوی ضد التهابی خود را نشان دهد.

توفو یا پنیر لوبیا ماده غذایی است که از شیر سویای دلمه شده به دست می آید. طرز تهیه توفو کمی سخت است و یک منبع بسیار غنی از ایزوفلاون است و از رشد تومور در حیوانات جلوگیری می کند. میسو (لوبیای چینی) ، لوبیا و سایر مواد غذایی بر پایه سویا منبعی غنی از ایزوفلاون هستند.

کلم چینی

بوک چوی یا کلم چینی از گونه سبزیجات معروف دارای خواص ضد ویروس، ضد التهاب و ضد باکتری بوده و شامل ترکیباتی است که می تواند از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت کند.

هم آب مرکبات و هم خود مرکبات حاوی ویتامین C و هسپیریتین هستند. هسپریتین تومور های سرطانی را گرسنه نگه داشته و از رسیدن جریان خون به تومور ها جلوگیری می کند که باعث عدم پیشروی و رشد تومور می شود.

زنجبیل

زنجبیل نیز همانند آب مرکبات تومورها را گرسنه نگه داشته و از رشد آن جلوگیری می کند. زنجبیل حاوی جینجرول است که یک ماده شیمیایی طبیعی دارد و مستقیما سلول های سرطانی را می کشد.

جوانه ها

جوانه های کلم بروکلی و کلم فندقی حاوی گلوکوزینات هستند که از بروز سرطان در بدن جلوگیری می کند. بهترین حالت خوردن جوانه به صورت خام است. می توانید جوانه ها را در سالاد ترکیب کرده  و بخورید.

شاهی

شاهی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C ، پتاسیم، کلسیم و دیگر مواد مغذی می باشد. عده ای نیز بر این باورند که شاهی از کلم بروکلی بهتر است. خواص ضد التهابی شاهی می تواند به دفع سرطان کمک کند و همچنین باعث سالم ماندن قلب و استخوان می شود. می توانید شاهی را به صورت اسموتی یا به همراه سالاد بخورید.