عسل، خوشمزه ی شفابخش

    عسل

    در یک کلونی که متشکل از زنبورهای عسل است، یک زنبور مادر، ده ها هزار زنبور کارگز و صدها زنبور نر موجود می باشد. تمام فعالیتهای زنبورها داخل کندو انجام می گیرد . زنبورها برای یکبار پرکردن چینه دانشان، 1500 بار و برای تولید 1 گرم عسل، تقریبا 180 هزار بار به گل ها سر می زنند.

    برای هر 1 کیلوگرم عسلی که در فروشگاهها موجود می باشد، زنبورها باید 8 کیلوگرم عسل تولید کنند و این یعنی کل دور کره زمین را 6 دور کامل بچرخند! در حین عملیات رفت و آمد زنبورها به چرخه طبیعت نیز کمک زیادی می کنند، چون باعث گرده افشانی گل ها می شوند.

    فواید بی شمار این ماده پر خاصیت بر کسی پوشیده نیست، برای اطمینان از صحت این مطلب کافی است تا به رژیم غذایی روزانه تان عسل اضافه کنید تا در مدت کوتاهی شاهد تغییرات چشمگیر پوست و مو و کل بدنتان باشید.

    فواید عسل 

    1. شفاف و تمیز شدن پوست صورت. عسل خاصیت آنتی باکتریالی دارد و به همین علت در زیبایی پوست بسیار موثر است.
    2. به کاهش وزن کمک می کند، درست است که کسانیکه رژیم می گیرند دارند باید از مصرف قند و شکر پرهیز کنند، ولی اضافه کردن عسل به رژیم غذایی باعث تسریع متابولیسم شده و به کاهش وزن کمک می کند.
    3. متعادل ساختن سطح کلسترول خون.
    4. بهبود سلامت قلب، آنتی اکسیدانهای موجود در عسل، مانع گرفتگی رگها شده و درنتیجه از احتمال ابتلا به سکته قلبی جلوگیری می کند.
    5. تقویت حافظه، در مقابل استرس مقابله کرده و بخاطر وجود آنتی اکسیدان، باعث کاهش عوارش استرس در بدن شده و حتی به تقویت حافظه کمک می کند ، به علاوه  حاوی کلسیم می باشد که از طریق مغز جذب شده و در بهبود عملکرد مغز موثر است.
    6. داشتن خوابی آرام، باعث افزایش میزان انسولین در خون شده درنتیجه به داشتن خوابی آرام کمک می کند. خون سروتونین تولید کرده و بدن آن را به ملاتونین تبدیل می کند، این هورمون مسئول به خواب رفتن انسانها می باشد، پس در بهبود کیفیت خواب افراد نیز موثر است.
    7. یک ضدعفونی کننده قوی است و در التیام زخم معده بسیار موثر است. برای تأثیرگذاری بیشتر، یک قاشق چایخوری عسل را به صورت ناشتا می کنید.
    8. در تسکین اعصاب خیلی کارآمد و موثر می باشد.
    9. از دیرباز به عنوان ملین طبیعی و بی ضرر شناخته شده است.
    منبع
    © کپی رایت - شرکت صنعتی داداش برادر (شونیز)