خواص زنجبیل، شگفت زده خواهید شد!

    خواص زنجبیل

    زنجبیل از کجا آمده؟

    زنجبیل یکی از گیاهان منطقه اسیا می باشد، اندازه این گیاه تا 1 متر می رسد و در دو حالت تر و خشک شده، مورد استفاده قرار می گیرد. در کشورهای آسیا از زنجبیل به عنوان ترشی نیز استفاده می شود. 3 درصد از کل حجم زنجبیل از روغن تشکیل شده است و طعم آن از ماده ای به نام فنیل پراپونوئید گرفته می شود. به علاوه منبع غنی از ویتامین ب3 و ب6، آهن کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم می باشد. همچنین زنجبیل حاوی آمینو اسیدهایی مثل لیسین، ترئونین، تریپتوفان، وانیل، فنیل آلانین می باشد.

    فواید زنجبیل برای سلامتی 

     از  جمله خواص معجزه آسای زنجبیل : گردش خون را بهبود بخشیده و به سبب داشتن کروم و منیزیم، جریان خون را تسریع می کند و به همین خاطر از تعرق زیاد، تب و لرز می کاهد به علاوه گرمای وجود را متعادل نگه می دارد.

    مانع حالت تهوع می شود، دلیل قطعی این امر هنوز مشخص نشده است ولی آزمایشی که برروی دریانوردان انجام شد ، ثابت کرد که کسانی که در طی سفر از زنجبیل استفاده کرده اند، هیچ حالت تهوعی نداشتند.

    به هنگام سرماخوردگی، زنجبیل یکی از بهترین داروهای خانگی برای رفع علائم سرماخوردگی می باشد.در طول روز هربار یکی دو حلقه از زنجبیل تازه را میل کنید تا فورا بهبود یابید.

    به هضم سریعتر غذا کمک می کند بنابراین از دردهای معده ای که به سبب هضم نامناسب غذا ایجاد می شوند به طور چشمگیری می کاهد.

    چنانچه مدت طولانی است که سرفه می کنید، حتما از زنجبیل استفاده کنید ، زنجبیل به سبب داشتن موادی که ارزش غذایی بالایی دارند، باعث گشاد شدن شش ها شده و به همین جهت باعث تنفس راحتتر می شود.

    گاهی برخی افراد به هنگام صبح دچار حالت تهوع می شوند، برای رفع این حالت می توانند صبحها یک حلقه زنجبیل را در یک لیوان آب ولرم انداخته و میل نمایید، مؤثر خواهد بود.

    زنجبیل قند خون را کاهش داده و به همین علت برای افراد دارای دیابت مفید است، همچنین باعث متعادل ساختن چربی خون نیز می شود.

    فواید چای زنجبیل 

    چای زنجبیل در دو حالت برای سلامتی مفید خواهد بود، یکی در پیشگیری از بیماری ها و دیگری درمان بیماری ها.

    چای زنجبیل در مبارزه با سرطان : طبق تحقیقاتی که انجام گرفته است، چای زنجبیل باعث مسدود شدن سلول های سرطانی شده و از پیشروی آنها جلوگیری می کند.

    سندروم روده تحریک پذیر را نسبتا بهبود می بخشد، کسانیکه از این بیماری رنج می برند می توانند در غداها و سالادها از زنجبیل استفاده کنند، التهابات دیواره های روده را تسکین می دهد.

    چای زنجبیل از بیماری آلزایمر جلوگیری کرده و در مورد کسانیکه دچار این بیماری هستند، از پیشروی آن جلوگیری می کند، به شرطی که به طور مرتب چای زنجبیل مصرف کنید.

    چای زنجبیل از طریق تجدید سلول های عصبی، باعث آرامش اعصاب می شود.

    طریقه دم کردن چای زنجبیل 

    2 حبه زنجبیل را به مدت 20 دقیقه داخل 2 لیوان آب بجوشانید و سپس میل کنید. برای نتیجه گیری بهتر صبحها به حالت ناشتا و در طول روز تا 3 بار می توانید میل کنید.

    © کپی رایت - شرکت صنعتی داداش برادر (شونیز)