خواص بی شمار گردو

    خواص گردو

    خواص بی شمار گردو برای همه اشکار است.در این مقاله لیستی از این خواص را در اختیار شما قرار داده ایم.

    نام لاتین گردو Juglans Regia  بوده که ارتفاع درخت گردو به 20- 30 متر می رسد، معمولا در ماه اردیبهشت درخت گردو شروع به شکوفه دادن می کند و در ماه مهر میوه های درخت قابل برداشت می شوند، از چوب درخت در صنایع مبل و کمد سازی استفاده می شود و از برگهای آن در ساخت روغن و رنگ.

    گردو حاوی فولیک اسید، ویتامین E، آهن، فسفر، منیزیم، پتاسیم و امگا 3 است. در هر 100 گرم گردو 654 کالری موجود است.

    در جدول زیر مقدار موجود در 100 گرم گردو شرح داده شده است.

    ارزش غذایی

    در 100 گرم

    ارزش روزانه

    کالری

    645 کالری

    32/7 %
    کربوهیدرات 13/8 گرم 4/6 %
    پروتئین 15/2 گرم 30/4 %
    چربی 65/3 گرم 100/3 %
    کلسترول 0 0
    ویتامین ث 1/7 میلی گرم 2/8 %
    پتاسیم 44/1 میلی گرم 92/6 %
    کلسیم 98 میلی گرم 9/8 %
    آهن 3 میلی گرم 16/2 %

    به سبب وجود مقادیر زیاد امگا 3، گردو فشار خون را پایین آورده و سلامت قلب را بهبود می بخشد. همچنین گردو حاوی فیبر بالایی است که سیستم گوارشی را به فعالیت وادار می کند.

    مواد سمی که در بدن ذخیره می شوند را دفع کرده، سیستم گوارشی را تقویت می کند، موجب احساس سیری طولانی مدت شده در نتیجه در کاهش وزن مؤثر است، باعث تقویت و استحکام دندانها شده، حافظه را تقویت می کند، سطح کلسترول خون را متعادل نگاه می دارد و از ریزش موها جلوگیری می کند.

    موارد مصرف گردو 

    پوسته بیرونی گردو را همچون چای دم کرده بنوشید، برای درمان سرماخوردگی و سرفه مناسب بوده ، همچنین برای دفع کرم روده نیز به همین ترتیب مورد استفاده قرار می گیرد.

    پوست سبز و تر گردو را فشار دهید، مایعی که از داخل پوست خارج می شود را روی پوست های جوش دار و لکه دار بمالید، به سرعت باعث از بین رفتن همه شان می شود.

    گردو برای از بین بردن موهای سفید 

    3 عدد گردو را پوست کنده و با مقدار کمی آب بپذید، بعد نصف فنجان روغن زیتون گرم شده را اضافه کرده و یک قاشق غذاخوری خمیرمایه خشک هم بیفزایید ، این مخلوط را به خوبی روی موهایتان ورز دهید ، 2 ساعت صبر کنید و سپس خوب بشویید.

    سفید کردن دندانها به وسیله پوست گردو 

    40 گرم پوست گردو و 1 لیوان آب مورد نیاز است. پوست گردو را به مدت 20 دقیقه داخل آب بجوشانید، بعد صبر کنید تا خنک شود، سپس مسواک را به این خمیر آغشته کرده و دندانهایتان را بشویید. می توایند در یک روز 3 بار از این روش استفاده کنید، مدت ماندگاری خمیر به مدت 2 روز است. پس از چند روز شاهد تغییرات رنگ دندانهایتان خواهید بود.

    گردو برای جلوگیری از ریزش مو 

    پوست سخت 20 عدد گردو را در یک لیتر آب به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشانید، بعد در آخرین مرحله آبکشی موهایتان، این آب را روی موهایتان بریزید، در صورت تکرار این عمل، ریزش موها تماما متوقف خواهد شد.

    درمان سرفه با بافت سفید رنگ دانه های گردو 

    کمتر کسی فواید فوق العاده این بافت سفیدرنگ را که شبیه شش است را می داند و معمولا دور ریخته می شوند . داخل یک لیوان آب به مقدار مورد دلخواه این بافت سفیدرنگ را جوشانده و میل کنید، چنانچه سرفه های خشک و پی در پی دارید ، با این روش کاملا بهبود می یابید.

    لاغری به کمک گردو 

    قسمت داخل و خارج 6 عدد گردو را سوراخ کرده و داخل یک لیتر آب بیندازید ، 2 قاشق غذاخوری سرکه را اضافه کرده و 15 دقیقه بجوشانید، این مخلوط را صبح و عصر به صورت ناشتا 1 لیوان میل کنید. روش دوم : شب قبل از خواب 1 عدد گردو را به طور کامل نه فقط پوست شکسته و داخل یک لیوان آب بیندازید، صبح روز بعد ناشتا میل کنید، چنانچه بخواهید وزن کم کنید، هرروز این عمل را تکرار کنید تا در اندک زمان شاهدکاهش وزنتان باشید.

    فواید آب پوست گردو 

    ♦ مدت زمان بیشتری احساس سیری ایجاد خواهد کرد.

    ♦ به کاهش وزن کمک می کند.

    ♦ نفخ را از بین می برد.

    ♦ چربی سوز فوق العاده ای است.

    ♦ کاهش کلسترول خون.

    ♦ قندخون را متعادل می کند.

    © کپی رایت - شرکت صنعتی داداش برادر (شونیز)